گروه شهری: عشق به امام ره و آرمان‌های ایشان، پشتوانه مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به مردم در مراسم ارتحال ایشان است.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام ره با بیان اینکه مسئولان و کارکنان شهرداری در چند سال اخیر توفیق حضور در برگزاری نماز عید سعید فطر و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره را داشته‌اند، گفت: عشق به امام ره و آرمان‌های ایشان،  پشتوانه ما در انجام این خدمات است؛

امامی که ما را از ظلمات به نور هدایت کرد و به ما عزت و استقلال داد و در عرصه مادی و معنوی زندگی‌مان هر چه داریم،  مدیون این مرد الهی است. قالیباف در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام ره که با حضور معاونان شهرداری و شهرداران مناطق 22گانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر شبانه‌روز شکر این نعمت که خدا ما را در عصر امام ره  قرار داد را بنماییم،  نمی‌توانیم شکر همه نعمت را به جا آوریم. ما در جامعه اسلامی و در سایه امام خمینی ره تربیت شده،  زندگی و فعالیت کردیم و این نظام مقدس را به برکت امام ره  و شهدا داریم.

وی تاکید کرد: بزرگداشت این روز که از ایام‌الله است و یاد و ذکر امام خمینی ره  نیز بر ما واجب است. شهردار پایتخت به تقارن 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی ره  با روز جمعه و برپایی نماز عبادی - سیاسی جمعه اشاره کرد و ادامه داد: حضور در جوار مرقد امام خمینی ره ،  برپایی نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب و حضور مردم،  نشانگر وحدت جامعه اسلامی است و دشمنان در داخل و خارج از مرزهای این سرزمین باید بدانند انقلاب خروشان ما با تأسی به آرمان‌های امام و شهدا،  تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد و همه دلداده این روش و منش هستند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه تلاش تمامی مسئولان و کارکنان شهرداری در این روز ذخیره آخرت محسوب شود به ذکر نکاتی درخصوص هر‌چه بهتر انجام شدن وظایف شهرداری در برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی ره  پرداخت.

در ادامه این جلسه عیسی شریفی،  معاون امور مناطق شهرداری تهران گفت: تمامی معاونت‌ها،  مناطق و ادارات شهرداری تهران صددرصد آماده برگزاری مراسم در روز 14 خرداد هستند.وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده،  استقرار مناطق و سازمان‌ها نیز ظرف یک تا 2 روز آینده در محوطه حرم حضرت امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

سیدمناف هاشمی،  رئیس ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در شهرداری نیز با اشاره به افزایش تعداد زائران در سال‌جاری اظهار داشت: ادارات،  معاونت‌ها و مناطق شهرداری برای برگزاری مراسم سال‌جاری،  از پتانسیل بیشتری برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی مناطق به جز منطقه یک در محوطه حرم و در پهنه‌های تعیین شده به ارائه خدمات به زائران مشغول خواهند بود،  منطقه یک نیز پشتیبانی برگزاری مراسم در جماران را به‌عهده خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز به برپایی 6 فرهنگسرا در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در روز 14 خرداد اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای امام دل‌ها،  خورشید ولایت،  امید امام(ره)،  یادگار امام(ره)،  بانوی انقلاب و شهدای گمنام،  فرهنگسراهای موضوعی هستند که در قسمت‌های مختلف محدوده حرم در آن روز فعالیت خواهند کرد.

رمضانی افزود: 60 نوع محصول فرهنگی ویژه مناطق مختلف و همچنین 4 نوع محصول عمومی در فرهنگسراها و پهنه مناطق توزیع خواهد شد.مدیرعامل شرکت شهر سالم نیز از راه‌اندازی یک  بیمارستان صحرایی 003 متری در محدوده حرم خبر داد و گفت: این بیمارستان شامل اورژانس، دندانپزشکی و بخش‌های ویژه آقایان و بانوان است.غفاری ادامه داد: 17 آمبولانس نیز برای این روز در نظر گرفته شده که مجهز به ICU و CCU است.

کد خبر 108621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز