همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از شهر آفتاب و روند احداث نمایشگاه جدید بین المللی تهران گفت: نمایشگاه جدید بین المللی تهران طی مدت 3 سال به اتمام می‌رسد که مرحله نخست این نمایشگاه تا 18 ماه دیگر آماده بهره برداری است

محمد باقر قالیباف

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت احداث نمایشگاه جدید بین‌المللی تهران با یاد آور شدن این مطلب که کار راه‌اندازی این پروژه با 16 ماه تاخیر آغاز شد، عنوان کرد: امیدواریم که تا 18 ماه آینده عملیات احداث فاز یک این نمایشگاه به اتمام رسد.

وی افزود: یکی از قول‌های شهرداری به مردم تهران احداث نمایشگاه جدید بین‌المللی بود که احداث آن در شهر آفتاب آغاز شده است.

دکتر قالیباف وسعت مرحله نخست نمایشگاه بین‌المللی جدید تهران را بالغ بر 30 هزار متر مربع اعلام کرد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حال ساخت است.

قالیباف با بیان اینکه بلافاصله پس از بهره‌برداری از فاز نخست، توسعه مرحله بعدی در ادامه آن انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کل این پروژه در سه سال اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به همکاری و تعامل مطلوب شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نتیجه این همکاری برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان بوده است.

به گزارش تهران سما، شهردار تهران در ادامه در خصوص اقدامات مطلوب شهرداری در موضوع کتاب و کتابخوانی یاد آور شد: از اقدامات شهرداری می‌توان به تقویت کتابخانه‌های مدارس تهران در مقاطع گوناگون، توجه به کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه، تقویت کتابخانه‌ها در محیط‌های دانشگاهی و در بخش خوایگاهی آنها بوده است.

دکتر قالیباف افزود: در حوزه مربوط به پژوهشکده علوم انسانی نیز بزرگ‌ترین کتابخانه دیجیتال در روز پژوهش با همکاری مرکز پژوهش دانشگاه تهران و شهرداری در دانشگاه امیر کبیر ایجاد خواهد شد.

کد خبر 120777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز