گروه شهری: رئیس شورای شهر و شهردار تهران ضمن تأکید بر همکاری بیش از پیش شهرداری تهران و شورای شهر، گسترش حمل‌ونقل عمومی، اولویت توسعه مترو و اتوبوسرانی در برنامه‌های مدیریت شهری در سال 89 را مورد تأکید قرار دادند

دکتر محمد باقر قالیباف با تأکید بر اهمیت تکمیل خطوط مترو و گسترش خطوط اتوبوسرانی گفت: تهران سالانه به 450 دستگاه واگن جدید نیازمند است که کارخانه واگن‌سازی‌ متروی تهران که سال گذشته آغاز به کار کرد و نیز کارخانه واگن‌سازی‌ اراک مجموعا قادر به تولید 100 واگن هستند.

شهردار تهران تأمین350 واگن مورد نیاز دیگر را از طریق تولیدکنندگان خارجی مورد تأکید قرار داد و افزود: به‌منظور تکمیل ناوگان مترو و با توجه به توسعه روز افزون خطوط و ایستگاه‌های مترو، تأمین اعتبارات ارزی و ریالی مورد نیاز جهت تأمین واگن‌های جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قالیباف گسترش خطوط تندروی اتوبوسرانی (BRT) را با توجه به تجربه موفق خطوط سه‌گانه تندرو و نیز خط سریع‌السیر خیابان ولیعصر در سال جدید مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در سال 89 نسبت به افزایش 700 دستگاه اتوبوس جدید تندرو اقدام خواهد شد که بخش قابل‌توجهی از این تعداد تا نیمه نخست امسال و قبل از بازگشایی مدارس وارد ناوگان می‌شوند.

شهردار تهران با قدردانی از حمایت بسیار خوب نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها از جمله تهران، اضافه کرد: اجرای مصوبات مجلس در جهت توسعه حمل‌ونقل شهری از جمله یارانه بلیت‌های مترو و اتوبوس مقدمات لازم را برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان عزیز فراهم آورده است.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ساخت‌وساز ایستگاه‌ها و خطوط مترو همزمان با به‌کارگیری واگن‌های جدید در این خطوط، گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرداری تهران صرف توسعه مترو می‌شود که امیدواریم با حمایت دولت برنامه تکمیل شبکه متروی تهران همچنان پرشتاب و بدون معطلی ادامه پیدا کند.

مهدی چمران اهمیت گسترش خطوط ویژه و ضرورت افزایش ناوگان اتوبوسرانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته تنها 147 دستگاه اتوبوس تحویل داده شد که این تعداد اندک به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز شهر تهران و شهروندان عزیز آن نیست.

کد خبر 104090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز