سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز مجلس خبرگان رهبری برای برگزاری اجلاس دو روزه‌اش با سخنرانی هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان افتتاح می شود.

درهمین رابطه سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی درخبری که امروز بر روی خروجی خود قرار داد اقدام به چاپ سخنرانی هاشمی رفسنجانی در نطق افتتاحیه پنجمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان دراسفند ماه سال ۸۷ کرد که دربخش هایی از آن به انتخابات ریاست جمهوری، تلاش برای تیره کردن رابطه ایران و اعراب و شرح دیدارش از عراق و آیت الله سیستانی اشاره شده است.

تیتر انتخاب شده برای این سخنرانی، "توصیه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی" یک سال قبل "در نطق افتتاحیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری: رواج بداخلاقی‌ها و شیوه‌های غیرعقلانی در "جامعه" موجب سرشکستگی کسانی است که به خاطر اسلام و انقلاب" جهاد" کردند. " است.

مهمترین محورهای این سخنرانی نیز بدین شرح ذکر شده اند:

    * امیدواریم دولت روس به تعهداتش در مورد راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر عمل کند ولی به نظر می‌رسد در پشت پرده آمریکایی‌ها وارد شده اند.

    * مهم‌ترین وظیفه‌ متولیان انتخابات این است که قانون را رعایت کنند تا بدین وسیله بتوانند موجبات تقویت حضور مردم در انتخابات را فراهم کرده باشند.

    * به جد از مردم انتظار داریم که در انتخابات حضور پرشوری داشته باشندو البته ما نیز باید وسایل حضور مردم را فراهم کنیم.

    * تحرکات زیادی برای قرار دادن ایران در مقابل کشورهای عربی وجود دارد.

    * در دیدار با آیت‌الله سیستانی، ایشان توصیه داشتند به نفع شیعه است تا با کشورهای مسلمان دیگر هم ارتباط داشته باشد و وحدت خود را حفظ کند.

    * یکی از وظایف ما خبرگانی‌ها این است که مراقب بوده "شرایط" را در نظر داشته باشیم و برای حفاظت از "انقلاب ایران" در صحنه باشیم.

سایت جهان در مورد اجلاس امروز و سخنرانی هاشمی رفسنجانی نوشته است:، سخنرانی چندین نفر از اعضای خبرگان درباره آشوب‌های اخیر از برنامه‌های تصویب شده جلسه امروز است که در میان ناطقان، نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به چشم می‌خورد.

بنا بر این گزارش، با توجه به برنامه سخنرانی رئیس مجلس خبرگان درباره آشوب های اخیر، خبرهای غیر رسمی حکایت از آن دارد که برخی از مسئولان و دلسوزان، مکالمات و رایزنی‌هایی درباره مباحث مطروحه در این سخنرانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته‌اند که وی به آنان اطمینان داده که سخنانی برای تلطیف فضا و حل و فصل نهایی اتفاقات اخیر را بیان خواهد آورد.

کد خبر 102161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز