گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مبارزات روحانیت و انقلابیون به رهبری حضرت امام(ره) برای سرنگونی رژیم پهلوی، به هتک حرمت، توهین‌ها و افتراهای گوناگونی که توسط ضدانقلاب و منافقین علیه انقلابیون و روحانیت مطرح می‌شد،‌گفت:

با پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست ضدانقلاب و منافقین، موج توهین، اهانت و دروغ نسبت به مسئولان نظام و روحانیت نیز تشدید شد، که نهایتا به ترور شخصیت‌های انقلاب انجامید.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در دیدار «جوانان و دانشجویان مستقل حامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» در بخش دیگری از سخنانش به فضای مسموم و ناپسند تهمت و افترا در انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: تا آنجایی که به حق شخصی افراد باز می‌گردد، شاید بتوان گذشت کرد، اما زمانی که به اصل انقلاب، محتوا و پشتیبانان اصلی انقلاب و نظام باز می‌گردد، سکوت جایز نیست و باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن جلوی روند مخرب دروغ‌پردازی‌ها گرفته شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جوان و شاداب بودن جامعه ایران نیز اشاره کرد و گفت: فضای ناسالم و مملو از دروغ و هتاکی، روح پاک و بی‌آلایش جوانان، دانشجویان و فرهیختگان کشور را مخدوش و زمینه ناامیدی و یأس آنان را فراهم خواهد کرد. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز اساسی امروز کشور را حفظ آرامش، اطلاع‌رسانی و دعوت گسترده مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات خواند و تاکید کرد: اکنون صحنه عمومی جامعه حاکی از آگاهی و هوشیاری مردم به‌خصوص جوانان، زنان و فرهیختگان نسبت به مسائل و تحولات کشور است که این هوشیاری خود خنثی‌کننده توطئه‌هاست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری روند انتخابات را جدا از بداخلاقی‌ها، صحنه‌ای مبارک دانست و گفت: در انتخابات پیش‌ رو تمام سلایق به نوعی در نامزدهای موجود حضور دارند و اگر مراعات اخلاق اسلامی و انسانی شود، حضور گسترده مردم نتایج مبارکی را برای نظام و کشور به همراه خواهد داشت.

هاشمی رفسنجانی برگزاری انتخابات متعدد در کشور پس از انقلاب را نشانه رشد مردم‌سالاری خواند و افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه و جهان از انتخابات رقابتی برخوردار است و همه ارکان و اقشار کشور موظف هستند که به رشد و بالندگی این نهال نوپا کمک کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در هر شرایطی باید با مردم صادق بود و صریح سخن گفت، تصریح کرد: برخی در شرایط خاص سعی می‌کنند به خاطر زیاده‌خواهی‌ها فضا را آلوده کنند که هوشیاری و حضور پرشور مردم در انتخابات آنان را مأیوس خواهد کرد. 

براساس این گزارش، ابتدای این دیدار تعدادی از جوانان و دانشجویان حاضر با ارائه گزارشی از صحنه عمومی انتخابات، هتک حرمت نسبت به بزرگان و مسئولان نظام را محکوم کرده و خواستار شکستن سکوت توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر مسئولان نظام و روشنگری در این زمینه شدند.

کد خبر 83044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز