گروه سیاسی: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب باید از طریق مساجد و مراکز تربیت دینی با حفظ روحیه آزادگی و استقلال فکری پاسخگوی توقعات موجود در جامعه باشند

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با طلاب مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان که مهر خبر آن را منتشر کرد، با اشاره به شرایط به‌وجود آمده در جامعه افزود: در حوزه‌ها باید افکار و راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات مردم شکل بگیرد و طلاب خلأ موجود در بسیاری از مساجد در سراسر کشور را پر کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین مراکز فرهنگی، تربیتی و مشاوره‌ای در جامعه به‌ویژه خانواده‌ها نام برد و تاکید کرد: روحانیت همواره در مقاطع حساس کشور جلودار و پیشتاز بوده است و باید برای پاسخگویی نیازهای کشور برنامه داشته باشند و نباید از وقایع عقب‌ بمانند. 

او تاکید کرد: طلاب باید با حفظ اصالت و سنت‌های حوزه، مطابق با نیازهای روز جامعه پیشگام تحول در حوزه‌ها و حتی جامعه باشند.  فعلا جمع زیادی از نیروهای کارآمد حوزوی در حوزه‌ها می‌مانند ولی گرچه تحصیل و تحقیق همیشه ارزشمند است اما نیاز جامعه به مربیان شایسته بیش از آن است که بشود با حضور بخشی از نیروهای علمی صالح تامین شود. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مشاوره در جامعه، اقدام حوزه علمیه خراسان در این جهت را نوآوری قابل توجهی دانست که می‌تواند خدمات ارزشمندی را به جامعه به‌ویژه خانواده‌ها و جوانان ارائه دهد.

وی همچنین ایجاد تسهیلات ویژه توسط نهادها و مراکز مالی و نهادهای دست‌اندرکار ساخت مسکن را برای کمک به طلابی که منبع درآمدی جز شهریه‌های اندک ندارند، ضروری دانست.

در این دیدار محمدجواد کاظم‌پور،  مسئول اتحادیه مسکن طلاب در قم، گزارشی از مشکلات این اتحادیه را در تامین منابع مالی، زمین و ساخت مسکن برای طلاب کم‌درآمد قم ارائه داد.

هاشمی، امام جمعه هفته جاری

خبر دیگر اینکه نماز جمعه این هفته تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه می‌شود.  پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، در حالی اعلام کرد که نماز جمعه 26تیر را رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به امامت خواهد ایستاد که آخرین حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران اول خرداد ماه بود.

در همین حال محسن هاشمی کناره‌گیری پدرش را از برگزاری نماز جمعه شایعه خواند و تأکید کرد: مانند روال گذشته و ترتیبی که ستاد اقامه نماز تعیین می‌کند، آقای هاشمی در نماز جمعه حضور خواهند داشت.

علی عسگری، نماینده مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس شورای اسلامی نیز با رد زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه این آخرین نماز جمعه‌ای است که هاشمی رفسنجانی امامت آن را به‌عهده دارد، تاکید کرد که هاشمی همچنان امام جمعه موقت تهران است.

کد خبر 85468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز