گروه سیاسی: در پی برخی اتهامات واردشده درهفته‌های اخیر رئیس مجلس خبرگان رهبری در قالب هواداری از برخی افراد، 2تن از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت و استادان حوزه علمیه از جایگاه ریاست این نهاد و شخصیت انقلابی رئیس آن دفاع کردند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، متهم کردن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را غیرقابل‌قبول خواند و از ایشان به‌عنوان یک شخصیت منزه یاد کرد. این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در قبال اتهامات اخیر توانایی دفاع از خود را دارد، به ایلنا گفت: علی القاعده صداوسیما هم در آینده نزدیک فرصت مناسبی را برای ادای توضیحات در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه برخی انتقاداتی که اخیرا در مورد هاشمی رفسنجانی مطرح شده است به‌دلیل رفتار کسانی است که زیر سایه شخصیت وی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: لازم است که مرز مشخصی میان ایشان و کسانی که با آیت‌الله هاشمی ارتباط دارند، برقرار شود.

توبه کنید

همچنین سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تجلیل رهبر انقلاب از خدمات و مبارزات هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، خطاب به کسانی که طی هفته‌های اخیر اهانت‌های بسیاری را به ایشان داشتند، اظهار داشت: این افراد باید به درگاه خدا توبه کنند و از پروردگار بخواهند تا از تقصیرات آنها بگذرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد از این پس هر بار شایعه و مطلبی را در مورد آیت‌الله هاشمی می‌شنوند، تا تحقیق نکنند، نباید آن را باور کرده و به آن دامن بزنند.

باید به یاد داشته باشند که در گذشته نیز چنین حرف‌هایی نسبت به ایشان زده شد اما از آنجا که اثبات نشده است باید جامعه را از گزند چنین شایعاتی مصون نگه داشت. اکرمی با اشاره به آشنایی 45 ساله‌اش با هاشمی خاطر نشان کرد: بنده از سال 43 که خدمت امام می‌رفتم از نزدیک شاهد گفت‌وگوی امام خمینی(ره) با آیت‌الله هاشمی که لباس سربازی به تن داشتند، بودم.

وی هاشمی را چهره‌ای مبارز و مجاهد علیه نظام شاهنشاهی و خادم به امام و انقلاب دانست که طی 30 سال گذشته در پست‌های مختلف اعم از شورای انقلاب، وزارت کشور، مجلس، ریاست‌جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و امام جمعه تهران همواره به خوبی از عهده وظایف خود برآمده است و نشان داده که انسانی آگاه، توانا، وظیفه‌شناس، بصیر و شجاع است. 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب افرادی که نسبت به نظام و انقلاب اسلامی ضدیت داشته یا مخالف آن بودند و یا به شخصیت آیت‌الله هاشمی حسادت می‌کردند همواره مطالبی را علیه ایشان به زبان آورده‌اند، ادامه داد: هیچگاه در این 30سال ندیده‌ام که نسبت به ایشان عیب‌جویی و بدگویی نشود.

البته گاهی این موارد کمرنگ شده و گاهی رنگ و لعاب بیشتری گرفته است. اکرمی گفت: هر کسی که خدمت بیشتری کند، انتقاد و اعتراض به وی بیشتر می‌شود. این افراد بیش از کسانی که منزوی و تماشاچی هستند در معرض اتهامات قرار می‌گیرند.

اتهاماتی که یا از سر انتقاد و عیب‌جویی است و یا از روی حسادت؛ چون نمی‌توانند ببینند که یک روحانی در تمام پست‌هایی که حضور داشته با کفایت عمل کرده است.

ساکت نمی‌شوند

نماینده تهران با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران گفت: ایشان نیز از آقای هاشمی به‌عنوان یک فرد صاحب‌نظر و کارشناس در مسائل سیاست خارجه، اقتصاد و فرهنگ یاد کردند.

از این‌رو کسانی که منصف باشند با توجه به سخنان روزجمعه رهبری، باید نسبت به تبلیغات سوئی که بر اثر جهل و ناآگاهی‌شان علیه آقای هاشمی مطرح کردند، توبه کنند. البته کسانی که منصف نیستند مطمئناَ باز هم قانع و ساکت نمی‌شوند و به بهانه‌جویی‌ و عیب‌‌جویی‌هایشان ادامه می‌دهند.

زحمات زیادی کشیده

محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم نیز با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت‌هایی است که زحمات زیادی برای انقلاب کشیده است و حمایت رهبری از ایشان حجت را بر همه تمام کرد.

غرویان با اشاره به حمایت رهبری از آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری، خاطرنشان کرد: حمایت رهبری از آقایان هاشمی و ناطق نوری بعد از ایام انتخابات بنا به مصلحتی بود که ایشان تشخیص دادند.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت‌هایی است که برای انقلاب و نظام زحمات زیادی کشیده است، گفت: زمانی که رهبری از ایشان حمایت کرده‌اند حجت بر همه تمام است و کسی نباید روی صحبت رهبری سخنی بگوید.

کد خبر 83907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز