همشهری آنلاین: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه علم و صنعت ایران با تبریک اعیاد مقدس شعبانیه، نخبگان و استادان دانشگاهی و مراکز علمی و خانواده‌های آنان را از جمله دلسوزان و عاشقان واقعی و با بصیرت انقلاب و نظام اسلامی و تاثیرگذار در جامعه توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توجه به دغدغه ها و دیدگاه‌های ارشادی و انتقادی و شنیدن حرف‌های این قشر می‌تواند برای پیشبرد اهداف انقلاب و رفع مشکلات و تنگناهای جامعه مفید باشد.

وی با ابراز تاسف از فراهم شدن بهانه برای دشمنان خارجی انقلاب و سم پاشی رسانه‌های وابسته به آنان در مورد زیر سوال بردن انقلاب اسلامی و مدیریت کشور گفت: اشتباه یک حزب، فرد، گروه و جریان قابل جبران است ولی نباید خدای ناکرده انقلاب و نظام زیر سوال برود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با توجه به سابقه پنجاه ساله دوستی خود با رهبری معظم انقلاب در مقاطع مختلف مبارزه، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم شخصیتی نواندیش و پیشرو در مسائل مختلف هستند.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: تبلیغ رسانه‌های خارجی مبنی بر القای جنگ قدرت در نظام، انصافاً ظلمی بزرگ و ناحق در مورد انقلاب اسلامی است و آنچه این روزها مورد اختلاف است مربوط به برخی مسائل انتخابات و پیامدهای آن است که حل این اختلافات موجب حل مسائل خواهد شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به جهان بینی، ایدئولوژی، فلسفه و احکام و اصول مترقی و پیشرفته مکتب اسلام، گفت: با شناختی که از محتوای غنی اسلام داریم این مکتب پیشتاز مردمی کردن حکومت بوده است و اسلام برای هر دوره و عصری برنامه عملی و اجرایی متقن و خاص دارد.

رئیس مجلس خبرگان با استناد به قرآن کریم و سیره عملی پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) در مواجهه با منتقدان و شنیدن حرف‌های حق دیگران گفت: یکی از افتخارات مکتب اسلام و قرآن انتقادپذیری و پایبندی به اصول قانونی است که باید در نظام اسلامی این امر مهم یعنی تمکین به قانون نهادینه شود.

وی به افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه به ویژه قشر عظیم تحصیلکرده دانشگاهی به خصوص خانم‌ها اشاره کرد و افزود: آگاهی کم سابقه‌ای که در مردم ایران اتفاق افتاده است ایجاب می‌کند سطح مدیریت‌های جامعه نیز متناسب با این آگاهی و قانع کننده باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حقیقت طلبی و ظلم ستیزی را منطبق بر فطرت انسان و سازگار با عمق و ریشه اسلام ذکر کرد و گفت: باید مبلغان آگاه و صحیحی برای اسلام باشیم.

وی با توجه به شرایط مناسب و خوب جغرافیایی و طبیعی ایران گفت: با مدیریت صحیح می‌توانیم الگوی مناسبی از اسلام به صورت عملی به دنیا ارائه کنیم و امید داریم با حل مسائل زودگذر از مرحله کنونی به خوبی عبور کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امید من به رهبری است که با توجه به افکار و تجربه خودشان برای حل مشکلات جاری اقدام کنند و نظر خود من برای حل کوتاه مدت مشکلات همان پیشنهادهایی است که در نماز جمعه مطرح کردم.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: اینجانب بارها از زبان رهبری معظم شنیده‌ام که فرمودند اینها که به آسانی مردم را به زندان می‌برند اگر مثل من و تو طعم زندان را چشیده بودند چنین نمی‌کردند.

در این دیدار پیش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی پنج نفر از استادان دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایندگی از استادان حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد مسائل روز جامعه پرداختند.

کد خبر 86354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز