همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ایجاد آرامش در کشور خواستار تقویت وحدت و همدلی میان مسئولان و مردم شد

به کزارش ایلنا، مجمع تشیخص مصلحت نظام با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و در مورد موضوع طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی، مورد اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اعلام نظر و موضوع تدوین سیاست های کلی نظام در خصوص اصلاح الگوی مصرف را در دستور کار قرار داد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درسخنانی از حضور گسترده مردم سراسر کشور در راهپیمایی حمایت از نظام و ولایت و رهبری تشکر و قدردانی کرد و آن را خنثی کننده توطئه معاندین علیه اصل نظام و اصل ولایت فقیه دانست و گفت: نظام اسلامی با تکیه بر مردم پیروز شد و تداوم یافت و ان شاء‌الله ادامه خواهد داشت و امیدوارم هتاکان از این حضور معنادار مردم درس عبرت بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد، با ایجاد و تقویت وحدت و همدلی بیشتر میان مسوولان و مردم شاهد یکپارچگی ‏، انسجام و آرامش روز افزون در جامعه باشیم.

در این جلسه در خصوص طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی با تصویب ماده واحده‌ای به شرح ذیل اختلاف میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رفع شد.

بر این اساس، دولت مکلف است ضمن درج در بودجه سال 1389 حق بیمه کلیه کارگزاران مخابرات روستایی از هر نوع بیمه را براساس دوره کارگزاری نسبت به سنوات کارکرد آنان که بابت آنها بیمه پرداخت نشده است، بر مبنای سهم کارفرما و صرفا بابت حق بیمه از محل بودجه سال 1389 و حداکثر تا پایان سال مذکور پرداخت نماید. این پرداخت مشمول جریمه تاخیر نمی شود و از هر نوع جریمه‌ای معاف است. هر نوع پرداخت بابت خدمات این کارگزاران بعداز واگذاری در بورس بر عهده شرکت طرف قرارداد با آن کارگزاران می‌باشد.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بررسی وتدوین سیاستهای کلی نظام در خصوص اصلاح الگوی مصرف در دستور کار قرار گرفت.

قبل از ورود به این موضوع گزارش مصور کمیسیون ویژه اصلاح الگوی مصرف مجمع تشخیص مصلحت نظام به اطلاع اعضا رسید پس از ارایه این گزارش و بحث و بررسی اعضا ،‌کلیات تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش اصلاح الگوی مصرف به تصویب اعضا رسید و بررسی مواد این سیاست‌ها آغاز و ادامه تدوین این سیاست‌ها در جلسات آتی مجمع دنبال خواهد شد.

کد خبر 98560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز