همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرآن باید همراه با پیشرفت علوم در جامعه بیشتر شناخته شود زیرا قرآن برای همه ما بزرگترین سرمایه فردی و اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت الله هاشمی رفسنجانی ظهر شنبه 14 آذر در حاشیه بهره برداری از بزرگترین چاپخانه قرآن در خاورمیانه در جمع خبرنگاران افزود: از    هدیه‌ای که آستان قدس رضوی در آستانه عید سعید غدیر به همگان تقدیم کرده است بسیار خوشحالم و یکی از انگیزه‌های مهم سفرم به مشهد بحث چاپخانه بزرگ قرآن کریم بود که خیلی علاقمند به آن بودم و امروز خوشحالم که آروزی دیرینه من محقق شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای ما اصل قرآن است، گفت: قرآن معجزه همیشگی و ماندگار اسلام است و امروز ما به عمق قرآن باید توجه کنیم و قرآن باید همراه با پیشرفت علوم در جامعه شناخته تر شوند زیرا قرآن برای همه ما بزرگترین سرمایه فردی و اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا توجه به قرآن کم نیست و در داخل کشور کارهای زیاد قرآنی به خوبی صورت می‌گیرد و آستان قدس امروز یکی از این مراکز است.

آیت الله رفسنجانی با بیان اینکه راه اندازی این چاپخانه هدیه بزرگی به جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: قرآن حقیقتا سازنده است که اعجاز در مطالب آن نیست بلکه در سازندگی است.

وی ادامه داد: من هر چه دارم از قرآن است. اولین حرکتی که قرآن در وجود من ایجاد کرد زمزمه‌های بین الطلوعین پدرم بود و زمانی که در زندان‌های ساواک بودیم خداوند توفیق داد که فعالیت‌های قرآنی انجام دهم و در زندان مشغول فهرست نویسی قرآن بودم و همه وقتم را صرف قرآن کردم.

وی با اشاره به اینکه اینقدر از این حالت کار بر روی قرآن لذت می‌برم که حاضر نبودم هیچ چیزی را با آن عوض کنم، گفت: در میان همه کارهایی که انجام داده‌ام آنچه برایم ارزشمند تر است فهرست نویسی بود و بهترین نتیجه‌ای که می‌تواند این فهرست نویسی داشته باشد این است که جوانان با آن آشنا شوند و امید که خداوند آن را از من قبول کند.

کد خبر 96753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز