همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده بی‌رویه از منابع نفتی برای هزینه‌های جاری را به ضرر آیندگان دانست

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه 25 آبان در دیدار جمعی از اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اهداف سیاست‌های کلی برنامه پنجم، تاکید کرد:‌ تنظیم و اجرای صحیح برنامه پنجم می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را به حالت تعادل باز گرداند.

وی ارائه و تصویب برنامه پنجم در زمان مطلوب با توجه به تدوین قانون بودجه سال 1389 بر اساس این برنامه را مهم عنوان کرد و در پاسخ به نقش نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع بر اساس دستور صریح رهبری معظم انقلاب به شورای نگهبان در خصوص هرگونه انحراف از سیاست‌های کلی در این برنامه نظارت به عمل خواهد آورد.

وی استفاده بی‌رویه از منابع نفتی برای هزینه‌های جاری را به ضرر آیندگان دانست و گفت: تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی می‌تواند موقعیت مناسبی برای جلوگیری از فروش منبع عظیم نفت خام به عنوان یک کالای ارزان قیمت باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره‌وری مناسب در کشور را نیازمند توجه به نیروهای تحصیل کرده،‌ توانا و مجرب عنوان کرد و گفت:‌ سرمایه‌های واقعی کشور که باید به آن‌ها توجه کرد و مانع مهاجرت و جذب آن‌ها توسط دیگر کشورها شد نیروهای عظیم فکری و نخبگان کشور هستند.

وی افزود: مطالبه و مطرح کردن نیازهای کشور در بخش‌های مختلف به ویژه مولد و صنعتی جدی است و باید به آن توجه کرد.

در ابتدای این دیدار حسینی، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،‌ گاز و پتروشیمی، در سخنان خود با اشاره به لزوم مشورت، تعامل و به کارگیری نیروهای متخصص درباره تدوین و اجرای قوانین و برنامه‌ها در کشور تاکید کرد: فرآیند صحیح تصمیم‌گیری می‌تواند احتمال درست بودن آن تصمیم را افزایش دهد و توسعه، عدالت و خردمندی در گرو تعامل با همه تفکرات موجود در جامعه است.

وی با اشاره به آینده سرمایه‌گذاری درباره صادرات تاکید کرد: باید فضایی ایجاد کرد که صادرکنندگان کوچک بتوانند در بازارهای موجود به فعالیت خود ادامه دهند.

همچنین در این دیدار فزونی، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی خواهان استفاده از تجربه و دانش بخش خصوصی در اداره امور اقتصادی کشور شد.

رجالی عضو این اتحادیه نیز در این دیدار با اشاره به هزینه‌های بالای تولید در کشور، کاهش مالیات‌ها و بیمه کارکنان شاغل در بخش‌های غیردولتی را در افزایش تولید و توانایی رقابت آن‌ها با بازارهای جهانی موثر عنوان کرد.

کد خبر 95366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز