همشهری آنلاین: جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا در این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: حضرت امام(ره) در تمام مراحل انقلاب آگاهی و انتخاب مردم را مهمترین اصل و ملاک حرکت نهضت اسلامی می‌دانستند و انقلاب و سپس نظام جمهوری اسلامی را بر شانه اعتماد و اتکاء به مردم به پیش بردند.

وی اتکاء به مردم را اصلی‌ دینی، اسلامی و قرآنی خواند و تاکید کرد: نظام اسلامی تا جایی که بر شانه‌های مردم حرکت کرده، همواره موفق و پیروز بوده است و اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم به آن خدشه وارد خواهد شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ‌نقد اجتماعی و سیاسی را مبنای حیات نظام اسلامی خواند و گفت: بهترین و صالح‌ترین کسانی که می‌توانند در عرصه نقد وارد شوند، دانشجویان و دانشگاهیان هستند و بدین لحاظ مسوولین باید با سعه صدر بیشتر عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسایی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه کنند.

در ابتدای این دیدار صدرایی از دانشکده اقتصاد، محمدی از دانشکده فنی، فاضلیان از دانشکده هنرهای زیبا، ‌باقرپور از دانشکده مکانیک و خانم دکتر عباس‌نژاد از دانشکده پزشکی از اعضای این تشکل هر کدام به تشریح شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، پس از انتخابات ریاست جمهوری و مسائل پیش آمده به خصوص فضای موجود در دانشگاه‌ها و مسایل دانشجویان پرداختند و خواستار نظرات و رهنمودهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون‌رفت از وضع کنونی شدند.

کد خبر 95945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز