گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سند چشم‌انداز الزاماتی دارد که اصل 44 قانون اساسی به منزله موتور محرکه سند چشم‌انداز است.

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار شرکت‌کنندگان اجلاس مرکزی همایش‌های منطقه‌ای سند چشم‌انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران، که مهر خبر آن را منتشر کرد، این سند را نتیجه تلاش طولانی‌مدت بسیاری از متخصصین، استادان دانشگاه، مدیران و دلسوزان نظام خواند و گفت: سند چشم‌انداز  الزاماتی دارد و اصل 44 قانون اساسی به منزله موتور محرکه این سنداست که به تصویب رهبری رسیده است.

او یکی از کارکردهای مورد درخواست مجمع در اجرایی کردن سند چشم‌انداز را همکاری و همراهی دانشگاه‌ها خواند و گفت: در این زمینه، دانشگاه آزاد اسلامی همکاری قابل ستایشی در شناساندن و ترویج این سند در سراسر کشور ایفا کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش، دانشگاه آزاد را میراث جاودان حضرت امام، دلسوزان نظام و جمع کثیری از اساتید دانشگاه دانست.او گفت که وقف اموال دانشگاه آزاد موجب گسترش قدرت مانور و ارتقای کیفیت و دوری از گزند حوادث خواهد شد.

هاشمی‌رفسنجانی همچنین در دیدار جداگانه‌ای با جمعی از دانشجویان درس «مسائل سیاسی و اقتصادی نفت ایران» در رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به گفت‌وگو نشست و پرسش‌های دانشجویان درباره این درس را پاسخ گفت.

این گفت‌وگو درباره رابطه جبهه ملی و آیت‌الله کاشانی پس از ملی شدن صنعت نفت آغاز شد و با پرسش‌هایی درباره رابطه نفت و انرژی با قدرت، نحوه استفاده بهینه از درآمدهای نفتی، رابطه تحریم ایران با قیمت نفت در عرصه جهانی، وجود رانت در صنعت نفت کشور، نظریه زوال دولت در دیدگاه ابن خلدون و نقش مرجعیت در فقه شیعه از سوی دانشجویان ادامه یافت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به یکی از پرسش‌های دانشجویان در باره نقش مرجعیت گفت: مرجعیت همواره به‌عنوان شخصیت‌های پرنفوذ و تاثیرگذار در عرصه دینی و سیاسی مردم حضور ارزشمند و غیرقابل انکار داشته‌اند ولی همیشه استقلال خود را حفظ کرده و غیروابسته به دولت‌ها و با اتکا به مردم حضور داشته‌اند.

کد خبر 98868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز