همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام تجلیل و قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، این حضور را دارای پیامی بسیار جدی و رسا برای دشمنان دانست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن می‌گفت، افزود: مردم فهیم ایران بسیار حماسی و معنادار در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند نظام اسلامی همواره با اتکا به مردم و برخورداری از قدرت آنان، امور را اداره و مشکلات را مرتفع کرده است و یک بار دیگر همه مردم با همه سلایق وحدت ملی را نمایش دادند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات منفی اخیر استکبار و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: انتظار می‌رفت پس از این حضور پرشور و حماسی مردم در حمایت از نظام اسلامی، دشمنان خارجی درک می‌کردند ماجراجویی در ایران آسان نیست و نمی‌توان با این نظام اسلامی با این پشتوانه قوی مردمی، برخورد خصمانه و مغرضانه کرد. آن‌ها به جای این که اشتباهات بی‌شمار گذشته خود را جبران کنند، متاسفانه در روزهای اخیر صفحات سیاه دیگری در تاریخ عناد و دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تهمت‌های واهی که به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شود و گزارش اخیر مدیر جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: کاملا مشخص است که بخشی از این گزارش به صورت سفارشی و تحت تاثیر عوامل خارج از آژانس تهیه شده و نمی‌تواند برآمده از موضع یک مرکز بین‌المللی مستقل باشد.

وی با محکومیت شدید شانتاژهای تبلیغاتی و جنگ روانی اخیر آمریکا و عمده کشورهای غربی در مورد استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای گفت: این حجم تهدید و القائات سیاسی مغرضانه که به دنبال دستیابی به اجماع علیه ایران هستند تا کنون بی‌سابقه بوده است، اما آن‌ها مطمئن باشند که راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

هاشمی افزود: به همین دلیل باید در داخل کاملا مراقب بود که چه در گفتار و چه در عمل، سنجیده برخورد شود و بیدار و هوشیار بود. باید از پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای ایجاد وحدت و انسجام داخلی استفاده کنیم و از روحیه طرد، حذف، فحاشی و بدنامی که سمی مهلک در داخل کشور است، پرهیز و حول محورهای وحدت و مشترکات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در جامعه، در رسانه‌های رسمی به ویژه رسانه ملی، تاکید شود.

هاشمی رفسنجانی، در پایان حفظ و تقویت وحدت، همدلی و یکپارچگی در کشور را برای رفع مشکلات داخلی و مقابله با تهدیدات و ماجراجویی‌های کشورهای خارجی از ضرورت‌ها و اهم امور ذکر کرد و گفت: هرگونه حرکتی که مخدوش‌کننده یکپارچگی و اعتماد مردم باشد محکوم است و باید مورد مذمت دلسوزان انقلاب اسلامی قرار گیرد.

کد خبر 101921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز