چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

آیدا ابوترابی: مواظب باش! آن طرف یک حیوان زندگی می‌کند! من که چیزی نمی‌بینم! کجا را می‌گویی؟ آهان، دارم می‌بینم! چه‌قدر شفاف است! واقعاً این یک جاندار است؟ من که باورم نمی‌شود!


این یکی را نگاه کن! تمام بدنش پیداست! آدم با دیدنش یک جوری می‌شود! چه قدر خوب است که پوست ما آدم‌ها این طوری نیست، نه؟!

این قورباغه شیشه‌ای در ونزوئلا زندگی می‌کند. بیشتر اعضای این گونه دوزیست سبزرنگ هستند و در ناحیه شکم پوستی بسیار شفاف دارند. به همین دلیل بخش‌های قلب و کبد و دستگاه گوارش آنها به خوبی قابل دیدن است.

این گوی بلورین چیزی نیست جز یک گونه نادر از ماهی مرکب که در اقیانوس زندگی می‌کند. در نزدیکی چشم‌های این آبزی عضوی وجود دارد که  نور تولید می کند و باعث روشن شدن آن می شود. آیا می‌توانید چشم‌های این جانور را به راحتی تشخیص دهید؟!

پروانه‌ها به خودی خود زیبا هستند، چه رسد به این پروانه که بال‌هایش شفاف است و رنگ گل‌ها و طبیعت از پشت آن پیداست! محل زندگی این پروانه زیبا در آمریکای مرکزی است. به این پروانه «بال شیشه‌ای» می گویند.

دیدن این آبزی شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ البته بعد از این که فهمیدیم این یک موجود زنده است و نه یک تکه حریر خال‌خالی!  این جاندار به «ماهی ژله‌ای» معروف است و غذای آن فیتوپلانکتون. نوع‌های مختلف آن از یک تا 10 سانتی‌متر طول دارند.

معروف‌ترین حیوانات شفافی که روی زمین زندگی می‌کنند ماهی‌ها هستند؛ چرا که بسیاری از آنها را می‌توان در آکواریوم نگهداری کرد. گونه‌های شب‌رنگ آنها بسیار پرطرفدار هستند. ستون مهره‌های نازک و ظریف این ماهی‌ها اولین چیزی است که توجه بیننده را جلب می‌کند.

کروکودیل‌ماهی حیوان عجیبی است که در آب‌های سرد نزدیک قطب زندگی می‌کند. علاوه بر اعضای بدن این حیوان، خون آن هم شفاف است چرا که هموگلوبین ندارد و اکسیژن را از طریق پوستش جذب می‌کند. جالب‌تر این که قلب این ماهی سفید رنگ است به همین دلیل گاهی به آن« ماهی یخی» هم می‌گویند.

کد خبر 94291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز