فرانک عطیف: به تازگی سیستم جدیدی درست شده که به "برچسب شنیداری" معروف است.

این ابزار جدید به کاربر اجازه می‌دهد تا به آسانی اطلاعات را روی برچسب‌های کالاها ضبط و تصحیح و ضبط مجدد کند.

ابزاری که برای کمک به نابینایان و کم‌بینایان ساخته شده یک‌جور ضبط کوچک به شکل قلم است که امکان تشخیص صدا را می دهد. می‌شود خیلی سریع موارد ضبط شده را دوباره از اول پخش کرد و برای انجام این کارها به کامپیوتر نیاز نیست.

از «پن‌فرند» (Penfriend) که شاید بشود «قلمِ دوستانه» معنایش کرد برای برچسب زدن مواد غذایی و حتی اضافه کردن دستور پخت، مجموعه‌های فیلم و موسیقی، تنظیم فهرست کارهای خانه و خرید یا گذاشتن پیام‌های شنیداری استفاده می‌شود.

از این وسیله به عنوان یک وسیله قابل حمل برای یادداشت‌برداری هم می‌شود استفاده کرد. فرد می‌تواند پیامش را ضبط کند و با قرار دادن یک برچسب مشخص در یک دفترچه یادداشت کوچک یا دفتر خاطرات روزانه، انجام کار مورد نظرش را پیگیری کند.

برای پخش برچسب شنیداری کافی است نوشته را لمس کرد. بدین ترتیب صدای مربوط به هر برچسب پخش می‌شود. هیچ محدودیتی برای مدت  ضبط وجود ندارد و با یک گیگابایت حافظه داخلی که این وسیله دارد، می‌شود بیش از 70 ساعت اطلاعات روی آن ضبط کرد. تازه می‌توان فایل‌های ام‌پی‌تری مثل کتاب و موسیقی هم روی آن بارگذاری و نصب کرد که برای این کار به کامپیوتر نیاز داریم.

این قلم مخصوص 127 برچسب در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، بلندگوی داخلی، کابل یو اس بی و دو باتری قلمی دارد. برچسب‌های بیشتر در بسته‌بندی‌های 380تایی موجود است و راستی برچسب‌ها را نمی‌شود توی ماشین لباس‌شویی انداخت. دستگاه مورد نظر یک میکروفن هم برای ضبط از فاصله دورتر  دارد که به انتخاب خریدار، به او ارائه می‌شود.

کد خبر 92713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز