شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما می‌گوید به زودی ممنوعیت ورود افراد مبتلا به ویروس ایدز به ایالات متحده بعد از 22 سال برداشته خواهد شد

به گزارش بی‌بی‌سی، اوباما در سخنرانی خود علاوه بر این از ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ایدز خبر داد و گفت:" اگر می‌خواهیم رهبر جهانی مبارزه با ایدز باشیم، باید مثل ایدز رفتار کنیم."

آمریکا یکی از کشورهایی است که از ورود افراد مبتلا به ایدز جلوگیری می‌کند ولی قرار است تا این ممنوعیت از شروع سال 2010 برداشته شود.

اوباما می‌افزاید: "این ممنوعیت به جای حقیقت، ریشه در ترس و وحشت دارد. کشور ما یکی از پیشروان ریشه‌کن کردن ایدز است با این حال ما از ورود بیماران ایدزی به آمریکا جلوگیری می‌کنیم. روز دوشنبه دولت من قوانین جدیدی برای برداشتن این ممنوعیت ابلاغ خواهد کرد تا قبل از سال نو میلادی به کار گرفته شود."

وی می‌گوید: "این کار همچنین ترس و وحشت افراد از انجام تست ایدز را که آن‌ها را از مواجهه با بیماریشان بازداشته، از بین خواهد برد و جلوی عامل گسترش این بیماری را خواهد گرفت."

از سال 1987 تاکنون بیماری ایدز در لیست موارد عدم ورود افراد به آمریکا قرار دارد و تلاش برای برداشتن آن از زمان ریاست جمهوری جورج بوش آغاز شده‌بود.

کد خبر 94071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز