پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از تغییر الگوی ایدز از سرنگ مشترک به ارتباطات جنسی، باید ضمن ارایه آموزش‌های لازم، سن ازدواج را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا دکتر سید علیرضا مرندی، در این باره تصریح کرد: با توجه به فرهنگ موجود در کشور ارایه تبلیغات بسیار در مورد بیماری ایدز کار آسانی نیست، چراکه عمده آن به روابط جنسی برمی‌گردد، در نتیجه تبلیغ آن باید در حد معقول انجام گیرد.

به گفته وی، اما مسلما لازمه موفقیت در مهار و پیشگیری از ایدز این است که تبلیغات جنسی آموزش داده شود اما باید محتاطانه باشد، به صورتی که جوانان یاد بگیرند کارهای خلاف نکنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور گفت: آمار بالای طلاق هم مانند بیماری ایدز به دلیل عدم ارایه آموزش‌های جنسی لازم به زوج‌های جوان است، به تعبیر بهتر زن و شوهرها روابط جنسی را درست یاد نگرفتند، لذا خیلی از طلاق‌ها به دلیل ناآگاهی از روابط جنسی است که برای کاهش آمار مبتلایان به ایدز و میزان طلاق در کشور باید این مسایل آموزش داده شده است.

مرندی بالا رفتن سن ازدواج را یکی دیگر از دلایل افزایش ارتباطات جنسی و شمار مبتلایان به ایدز دانست و افزود: بنابراین باید ازدواج تسهیل شود چراکه مهم‌ترین راهی که می‌توان از ایدز پیشگیری کرد این است که سن ازدواج را کاهش دهیم، تسهیل ازدواج و آموزش مسایل جنسی به جوانان مهم‌ترین کاری است که بایستی برای پیشگیری از بیماری ایدز در کشور توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اقدامات وزارت بهداشت در مورد احداث کلینیک‌ برای افراد پرخطر نظیر زنان خیابانی و ارایه رایگان سرنگ‌ یکبار مصرف به مصرف‌کنندگان مواد مخدر وریدی را مثبت ارزیابی کرد و تاکید کرد: اما موضوع اساسی برای پیشگیری از بیماری ایدز، ارایه آموزش‌های جنسی به صورت معقول و تسهیل امر ازدواج برای جوانان است.

مرندی ادامه داد: عملکرد وزارت بهداشت در احداث کلینیک‌هایی برای ارایه آموزش‌های جنسی خوب است اما قطعا گستردگی لازم را ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که بسیاری از جرم‌ها، جنایت‌ها، بزه‌ها و تجاوزاتی که هر ساله در کشور صورت می‌گیرد از آثار دیر ازدواج کردن جوانان است، گفت: در بررسی مشخص شد حتی جرم و جنایت‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود بیشتر بین مجردان است و متاهلان حتی تخلفات معمولی هم کمتر انجام می‌دهند، بنابراین باید تمام هم و غم ما تسهیل ازدواج در سنین پایین باشد و در عین حال باید به زوج‌هایی که می‌خواهند ازدواج کنند آموزش درست جنسی ارایه شود.

کد خبر 96639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز