چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنگ آغاز سال تحصیلی برای 13 میلیون دانش‌آموز ایرانی همزمان در سراسر کشور به صدا درآمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، زنگ آغاز سال تحصیلی با پیام رئیس‌جمهور و با حضور معاون اول رئیس جمهور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر بهداشت در مدرسه راهنمایی عترت در منطقه 17 تهران به صدا درآمد.

بنا بر این گزارش،در سال جاری یک میلیون و 200 هزار فرهنگی و 13 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 138 هزار واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. از این تعداد دانش‌آموز پنج میلیون و 654 هزار نفر در مدارس ابتدایی، سه میلیون و 477 هزار دانش‌آموز در مدارس راهنمایی و بیش از چهار میلیون دانش‌آموز هم در مدارس متوسطه و پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کنند که حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از کل دانش‌آموزان کشور هم در سال تحصیلی جدید در بیش از 11 هزار مدرسه غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

در این مراسم سید رمضان محسن‌پور سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت در آغاز سال تحصیلی 89-88 و از دانش‌آموزان  خواست نسبت به تکریم معلمان همت گمارند.

همچنین محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این مراسم پیرامون ضرورت تربیت جسمی و روحی و خاصه تربیت اخلاقی دانش‌آموزان و پرهیز از دروغ و غیبت سخن گفت.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم زنگ مهر و سلامت را به صدا درآورد و درباره مراقبت‌های بهداشتی و لزوم مقابله با آنفلوآنزای نوع A مطالبی تاکید کرد.

کد خبر 91078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز