یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: درحالی‌که سرانه هر دانش‌آموز در سال تحصیلی 89-88، ‌18هزار تومان اعلام شده، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش از اختصاص 18‌هزار تومان به‌عنوان سرانه پرورشی هر دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش ایسنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش با اعلام آماری بی‌سابقه مدعی شد که سرانه پرورشی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 89-88 به 18‌هزار تومان رسیده‌است.

به گفته علی‌اصغر یزدانی، «سرانه پرورشی در دل سرانه دانش‌آموزی است و تفکیک نشده‌است.»از سوی دیگر رقم 18‌هزار تومانی سرانه پرورشی برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در حالی از سوی یزدانی اعلام می‌شود که پیش از این، ارقامی تخمینی و آن هم در حد 500‌تومان یا یک هزار تومان از سوی مسئولان آموزش و پرورش به‌عنوان سرانه پرورشی به ازای هر دانش‌آموز کشور اعلام شده‌بود.

یزدانی تعیین چنین سرانه‌ای را یک رکورد می‌خواند و علت این رشد ناگهانی را بهبود اعتبارات بیان می‌کند.این در حالی است که معاون سابق پرورشی آموزش و پرورش معتقد بود: نقش و اثر پرورش، به فراموشی سپرده شده و این فراموشی از همین محل یعنی نبود سرانه مشخص آغاز می‌شود. از این رو، سرانه پرورشی باید در کنار سرانه آموزشی، معنی و محل موجودیت خود را پیدا کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش که بهار امسال از دفتر ریاست آموزش و پرورش شهر تهران به دفتر معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش نقل مکان کرد و هم‌اکنون از وی به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرپرستی وزارت آموزش و پرورش یاد می‌شود، اعتبار امسال معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش را 40‌میلیارد تومان ذکر کرد.

هر 666 دانش‌آموز، یک مربی ورزش

سرپرست اداره کل تربیت بدنی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مهر گفت: در سال تحصیلی جدید به ازای هر 666 دانش‌آموز یک مربی ورزش فعالیت می‌کند که این نسبت در سال‌های تحصیلی قبل یک به 1000 دانش‌آموز بوده‌است.

رضا رفیعانی درباره میزان کمبود مربی ورزش در مدارس اظهار کرد: براساس دستور‌‌‌العمل ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی 89-88، کمبود مربیان ورزش در پایه چهارم و پنجم ابتدایی باید از طریق معلمان همان پایه تحصیلی مرتفع شود. این در حالی است که پیش از این برای پایه‌های تحصیلی چهارم و پنجم ابتدایی در مدارس، مربی ورزش جداگانه‌ای فعالیت می‌کرد.

در سال‌های گذشته تعداد زیادی از مربیان ورزش بازنشسته شده و از آموزش و پرورش خارج شده‌اند اما این وزارتخانه هیچگونه ردیف استخدامی در این زمینه نداشته است. مسئولان این وزارتخانه کسری بودجه شدید را علت عدم استخدام عنوان می‌کنند.

کد خبر 89748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز