گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: دانش‌آموزان مردودی 2 ساله دوره راهنمایی نگران نباشند، یک بار دیگر می‌توانند در مهر ماه دروسی را که نمره قبولی نگرفته‌اند امتحان دهند.

 به گفته مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی، ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان دوره راهنمایی که 2 بار در یک پایه تحصیلی مردود شده‌اند برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش امکان‌پذیر شده‌است.

منوچهر فضلی‌خانی در باره فرجه‌ای که آموزش‌و‌پرورش برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی روزانه که در یک پایه تحصیلی 2بار مردود شده‌اند اعلام کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند در یک نوبت ارزشیابی اضافی، شرکت کنند و درصورت کسب شرایط قبولی به پایه بالاتر ارتقا یابند.

وی شرط ارتقا به پایه بالاتر دانش‌آموزان مردودی دوره راهنمایی را با استناد به مصوبه 791 شورای‌عالی آموزش و پرورش، تایید وضعیت دانش‌آموزان توسط شورای مدرسه و به شرط حضور آنها در کلاس‌های تقویتی فشرده حداکثر تا پایان مهر‌ماه در دروسی که نمره قبولی کسب نکرده‌اند اعلام کرد.

فضلی‌خانی در باره ادامه نحوه تحصیل این دانش‌آموزان بیان کرد: ثبت نام و ادامه تحصیل این دانش‌آموزان در مدارس روزانه مشروط بر آن است که به تشخیص شورای مدرسه، خللی در روند تشکیل کلاس‌ها ایجاد نشود و امکان جبران عقب‌ماندگی یک ماهه نیز فراهم باشد.
وی افزود: همچنین این دانش‌آموزان درصورت قبولی می‌توانند در مدارس بزرگسالان و مراکز آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند.

کاهش افت تحصیلی

به‌نظر می‌رسد اجرای این مصوبه در کاهش میزان مردودی و افت تحصیلی دانش‌آموزان دوره راهنمایی تاثیر مثبت داشته باشد. پیش از این مدیر‌کل دفتر راهنمایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اعلام کاهش 2درصدی افت تحصیلی در دوره راهنمایی گفته بود که بیشترین افت تحصیلی در دوره راهنمایی مربوط به پایه اول است.

فضلی‌خانی دلایل کاهش افت تحصیلی را اجرای برنامه‌های استانی و آیین‌نامه جدید مدارس راهنمایی دانست. در سال تحصیلی 86-85 افت تحصیلی در دوره راهنمایی حدود 5 درصد بود که در سال تحصیلی 87-86 به 3 درصد کاهش یافت.

کد خبر 88575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز