دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: درحالی‌که جشن شکوفه‌ها برای یک‌میلیون و 200‌هزار دانش‌آموز کلاس اولی برگزار می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی اعلام کرد: شمار دانش‌آموزان مجموع 5 پایه ابتدایی حدود 5‌میلیون‌ و ‌700‌هزار دانش‌آموز تخمین زده می‌شود.

علیرضا رحیمی در مورد جشن شکوفه‌ها افزود: این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با معلم خود، کادر مدرسه، آشنایی نوآموزان با محیط فیزیکی مدرسه، تمرین رفت‌وآمد به مدرسه، تمرین جدایی از کانون گرم خانواده‌ به‌صورت موقت و ایجاد ارتباط عاطفی اولیه با عناصر مختلف مدرسه در محیطی شاد، جذاب و متناسب با نیازهای روحی و روانی کودکان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچون سال‌های گذشته به مدیران مدارس توصیه شده که اگر کودکی دچار استرس و نگرانی در روزهای اولیه سال تحصیلی است به پدر یا مادر وی اجازه همراهی داده شود تا این مشکل برطرف شده و آنها به محیط مدرسه و معلم خود عادت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: افزون بر برگزاری جشن شکوفه‌ها، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدارس و ورودی‌های مدرسه در سال تحصیلی جدید، در 16‌مهر ماه به‌طور سراسری در جشن آغاز آموزش قرآن در مدارس خود شرکت خواهند کرد که در این برنامه نیز تلاش می‌شود تا در محیطی جذاب، به یادماندنی و جالب، دانش‌آموزان با کتاب زندگی خود آشنا شوند.

رحیمی با اعلام پوشش 99‌درصدی کودکان تحت پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی گفت: در سال‌جاری هیچ دانش‌آموزی به استثنای اتباع بیگانه به‌دلیل نداشتن شناسنامه و کارت هویت از تحصیل بازنمانده و همه مراجعین ایرانی به مدارس باید ثبت نام می‌شدند.

بازماندگان از تحصیل

در عین حال عضو هیأت‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان ایران گفت:‌ آمارهای مربوط به وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل نظام جامعی نداشته و خلأ جدی دارند.

جاوید سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سؤال که چه تعداد کودک و نوجوان در سال تحصیلی جدید از تحصیل دور می‌مانند؟ تصریح کرد:‌آنچه که از سوی برخی از سازمان‌ها و مراجع غیردولتی و حتی مسئولان مربوطه اعلام می‌شود از طریق آمار رسمی کشور و آخرین سرشماری به دست آمده که بر این اساس در سرشماری سال‌85، 3میلیون و 500‌هزار کودک در سنین واجد تحصیل در کشور وجود دارد که از چرخه تحصیل خارج شده‌اند.

پرسش مهر

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید محمود احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از 2هزار‌و‌600 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی 2 سؤال برای فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌عنوان پرسش مهر مطرح کرد.

پرسش وی از جامعه فرهنگی این است که: اگر قدرت تفکر، تعهد و اندیشه‌ورزی در یک انسان زنده و شکوفا نشود چطور می‌تواند علم بیاموزد و آن را در خدمت کمال خود قرار دهد؟ رئیس‌جمهوری از فرهنگیان خواست رابطه این دو را تعریف کنند.

وی همچنین از دانش‌آموزان پرسید: رابطه علم و رشد و کمال و پیشرفت انسان چیست؟ آیا انسان می‌تواند بدون علم به‌مراتب کمال دست پیدا کند؟

کد خبر 90889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز