در پی چاپ مطلبی با عنوان «مدارس غیردولتی، پول و دیگر هیچ» که در مورخ 22تیر در صفحه اجتماعی منتشر شده بود، روابط عمومی آموزش و پرورش با ارسال جوابیه‌ای در تاریخ 28شهریور اعلام کرد کسانی که از افزایش شهریه مدارس غیردولتی شکایت دارند به آموزش و پرورش مراجعه کنند.

در این جوابیه آمده است: طبق مصوبه شورای نظارت مرکزی، شهریه هر سال مدارس غیردولتی با بررسی دقیق میزان هزینه‌ها و عملکرد مالی مدرسه در سال قبل و اجرای فعالیت‌های خاص آموزش و پرورش، براساس پیشنهاد مؤسسین و تایید اداره آموزش و پرورش منطقه، با لحاظ‌نمودن پیش‌بینی بانک مرکزی برای نرخ تورم آن سال تعیین می‌شود.

بدیهی است هرگونه افزایش شهریه بدون مجوز کتبی اداره آموزش و پرورش وجاهت قانونی نداشته و اولیای محترم می‌توانند در صورت بروز مشکل به مراجع ذیربط مراجعه نمایند.

در ادامه این جوابیه آمده است: بنا به مصوبه شورای نظارت مرکزی، به شورای نظارت استان‌ها اجازه داده شده است با بررسی تعیین موارد مندرج در بند2 جهت سال تحصیلی 89-88 حداکثر به میزان 10درصد اجازه افزایش شهریه نسبت به سال تحصیلی گذشته هر مدرسه را صادر نمایند.

البته در موارد خاص برای مدارسی که دارای عملکرد ویژه‌ای در بخش‌های آموزشی و پرورشی بوده‌اند به تشخیص شورای نظارت استان افزایش تا سقف 20درصد بلامانع است.

در پایان جوابیه آمده است: برابر دستورالعمل‌های ارسالی، کلیه مدارس غیردولتی ملزم به رعایت شهریه مصوب و نصب آن در تابلوی اعلانات مدرسه می‌باشند.

کد خبر 90887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز