سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از کنترل ویژه اطراف مدارس برای برخورد با فروشندگان موادمخدر و مزاحمان خیابانی خبر داد.

سرتیپ احمدرضا رادان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید پلیس در سراسر کشور به‌صورت محسوس و نامحسوس اقدام به کنترل اطراف مدارس می‌کند تا با افرادی که قصد فروش مواد‌مخدر و یا ایجاد مزاحمت دارند برخورد کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در مهر ماه آمادگی کامل برای ایجاد نظم و امنیت و روان‌سازی‌ ترافیک دارد و در این رابطه برنامه‌ریزی کرده است.جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از افزایش تعداد گشت‌های پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و از مردم خواست در روزهای اول مهر برای جلوگیری از ترافیک سنگین با ناوگان حمل‌ونقل عمومی سفرهای شهری خود را انجام دهند.

رادان با اشاره به اولویت پلیس در مهر ماه گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی در مهر ماه با اولویت ایجاد امنیت مدارس فعالیت و مردم درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس می‌توانند با 110 تماس بگیرند.

همچنین در همین زمینه رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: پلیس امسال برای بازگشایی مدارس طرح‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کند و تمام کلانتری‌های شهر تهران در ساعات شروع و پایان کار مدارس مسیرها و اطراف مدارس را پوشش انتظامی خواهند داد.

سرهنگ محسن بیگی افزود: 328 گشت خودرویی و 200 گشت موتوری پوشش ویژه مدارس را اجرا خواهند کرد و در تقاطع‌ها و خیابان‌هایی که محل عبور دانش‌آموزان است، حضور خواهند داشت. وی اظهار داشت: 400 نقطه نیز در اطراف مدارس تعیین شده تا گشت‌های پیاده پلیس در این مکان‌ها حضور داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: علاوه بر گشت‌های انتظامی واحد تجسس کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز به‌صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور داشته و اقدامات لازم را انجام خواهند داد تا از حضور افراد لاابالی، ولگرد، مواد فروش و... جلوگیری کنند.

سرهنگ بیگی گفت: از 6 هزار و 384 مدرسه تهران، 3 هزار و 596 واحد آن دخترانه و 2 هزار و 788 واحد آن پسرانه است. پلیس برای تأمین امنیت مدارس دخترانه اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد و رؤسای کلانتری و معاونان آنها با مدیران مدارس، کانون اولیا و مربیان و والدین جلسات هماهنگی خواهند داشت.

سرهنگ بیگی افزود: به‌منظور انجام مأموریت‌های پلیسی در حوزه مدارس تأکید شده تا این مأموریت‌ها در اولویت باشند.سرهنگ بیگی اعلام کرد: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در اطراف مدارس ایجاد مزاحمت کنند، علاوه بر برخورد انتظامی، برخورد قضایی نیز انجام شده و این افراد به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ بیگی گفت: 6 هزار نگهبان محله در شهر تهران نیز در مأموریت‌های پوشش انتظامی عبور و مرور دانش‌آموزان شرکت خواهند داشت و در این زمینه جلسات هماهنگی و توجیهی نیز با آنان برگزار شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران اعلام کرد: 12 هزار نفر پلیس افتخاری نیز در طرح پوشش انتظامی مدارس به پلیس کمک خواهند کرد و با کلانتری‌ها و ایستگاه‌های پلیس تعامل خواهند داشت.

وی اظهار داشت: همچنین 15هزار نفر از پلیس یاران جوان در بین دانش‌آموزان مقطع دبیرستان انتخاب شده‌اند که در این طرح به پلیس یاری خواهند رساند.

کد خبر 91003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز