دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه اصل موضوع حادثه هولناک قیامدشت 180 درجه با آنچه تاکنون مطرح شده، فرق دارد،گفت:

 وقوع یک یا 2حادثه، نباید حس امنیت را در جامعه زیر سؤال ببرد.

سردار روزبهانی 25 آبان در حاشیه برنامه نظارت همگانی «197» در  رابطه با حادثه اخیر قیامدشت اعلام کرد: اگر می‌شنوید در قیامدشت 6نفر تجاوز به عنف داشتند، آن کسی که این مصاحبه را کرده باید پاسخگو باشد، لذا اصلا اعلام آنکه 6 نفر تجاوز به عنف داشتند، اشتباه است و موقعی باید مصاحبه شود که بازجویی‌ها به صورت کامل انجام شود.

وی افزود: تاریخ این حادثه 13آبان ماه اعلام شده بود، در صورتی که این اتفاق در دهم آبان ماه رخ داده  و پلیس هم تمام متهمان را دستگیر کرده بود. به گزارش ایسنا، سردار روزبهانی با تاکید بر اینکه من از سوی پلیس حرف می‌زنم، گفت: می‌شود گاهی گله‌مند شد که چرا پلیس در  پرونده‌ای‌ اقدامی نکرده  اما در رابطه با این موضوع، پلیس اقدامات خود را انجام داده و صورت کار هم مشخص شده است.

همچنین مصاحبه این خبر در حدی بوده که به نظر می‌رسد این 6 متهم باید به پای اعدام بروند، در صورتی که ممکن است  این افراد اعدام نشوند، چون شاید جرمی را مرتکب نشده باشند که در حد اعدام باشد. در این صورت سؤال پیش می‌آید که چرا این افراد اعدام نشدند، پس شاید آن مصاحبه یک مقدار تند بوده است.

پلیس نیستند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه ماموران پلیس در سر صحنه و در زمان وقوع جرم این 6 نفر را به همراه قربانی پرونده‌ دستگیر کرده‌اند، آیا اینگونه نبوده است؟ تأکید کرد: من اصلا این موضوع را به این شکل قبول ندارم و نمی‌خواهم مصاحبه‌ای را در این رابطه انجام دهم، چون ماموری را از ستاد ناجا برای بررسی موضوع فرستادیم و تا حدودی نیز مسئله روشن شده است.

نمی‌خواهم اشتباهی را   که مصاحبه کننده این پرونده‌ انجام داده است،  تکرار کنم.  اما نکته‌ای که مشخص است، این است که 2 متهم پرونده‌ که به عنوان مامور خود را جا زده بودند، پلیس نیستند.  رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر 15 روز از وقوع این حادثه گذشته است آیا فکر نمی‌کنید، زمان برای روشن شدن افکار عمومی در رابطه با این حادثه طولانی شده است؟

پاسخ داد:  برای مشخص شدن ابعاد یک پرونده، شاید یک یا 2 ماه زمان نیاز باشد، اما من هم اکنون که از این جلسه بیرون بروم با فرماندهی تماس می‌گیرم و درخواست یک مصاحبه در این رابطه را خواهم داشت.

وی در ادامه در رابطه با بحث میزان وجود امنیت و حضور ماموران گشت پلیس در معابر شلوغ و تنها تا آغاز ساعات تاریکی شب، اظهار کرد: گشت‌های پلیس امنیت اخلاقی تا حداقل 10 شب در خیابان‌ها حضور دارند و این کم لطفی است که بگویید حضور پلیس کمتر از این زمان در معابر است.

همچنین پلیس آنقدر نیرو ندارد که در تمام معابر شهر مامورانش حضور داشته باشند، اما این تدبیر ماست که پلیس در خیابان‌ها گشتزنی داشته باشند.

سردار روزبهانی در رابطه با عملکرد ماموران پلیس و همچنین موضوع بازگشت اراذل و اوباش پس از گذراندن دوران مجازات به اقدامات قبلی خود،خاطرنشان کرد: هیچ وقت مدعی نشده‌ایم که ماموران ما اشتباهی ندارند اما در حال حاضر به مردم نزدیک‌تر شده‌ایم.

همچنین پلیس در رابطه با اراذل و اوباش قانون را اجرا می‌کند و حدود 60 تا 75 درصد از اراذل و اوباش پس از برخورد و تحت کنترل قرار گرفتن دیگر دست به ارتکاب جرم نمی‌زنند.

کد خبر 95396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز