همشهری آنلاین: رییس پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: تنها تجمع قانونی در روز 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی است و هر گونه راهپیمایی و تجمع خارج از این محدوده غیرقانونی خواهد بود و پلیس با آن برخورد می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار علیپور روز سه شنبه 12 آبان در نشستی با خبرنگاران در مورد تهمیدات پلیس برای برگزاری مراسم 13 آبان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن 13 آبان ماه که مصادف با «روز ملی استکبار» است، برنامه‌هایی در سطح تهران از جهت حضور اقشار مختلف مردمی، دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور حضور در تجمع در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برنامه‌ریزی‌ شده که از ساعت 10 صبح فردا آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: صرفا تجمع به منظور گرامیداشت روز 13 آبان در برابر لانه جاسوسی آمریکا انجام می‌شود، لذا هر گونه راهپیمایی و تجمع خارج از این محدوده غیرقانونی خواهد بود و پلیس که مسوولیت حفظ نظم و امنیت شهروندان را بر عهده دارد، خود را موظف می‌داند برای رعایت حق شهروندان در صورت بی‌نظمی و ناامنی در سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: نیروی انتظامی از مردم فهیم و انقلابی شهر تهران خواهشمند است که به منظور استقرار نظم و امنیت همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

وی با اشاره به این که پلیس پیشگیری و پلیس راهور تمهیدات ویژه‌ای انتظامی و راهنمایی را برای 13 آبان در نظر گرفته‌اند، افزود: پلیس خود را موظف می‌داند که خدمات مناسبی را برای ایجاد تسهیلات مناسب به منظور برگزاری هر چه بهتر و پرشکوه‌تر روز 13 آبان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مردم انجام دهد.

سردار علیپور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخورد پلیس با تجمعات غیرقانونی در 13 آبان چگونه خواهد بود، گفت: برخورد پلیس شامل تذکر، ارجاع، هدایت خواهد بود، اما اگر بنا باشد که افرادی که اقدام به تجمعات غیر قانونی کرده‌اند در برابر ماموران مقاومت کنند و یا برخوردی با پلیس داشته باشند، پلیس نیز برخوردی قاطع خواهد کرد. البته در مرحله اول موضوع برخورد، تذکر است، اما پلیس خود را آماده کرده که با هر گونه اقدام که خارج از مسیرهای اعلام شده باشد که منجر به بی‌نظمی شود، برخورد مقتدرانه‌ای داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پلیس به برخی از اصناف مانند آژانس‌های مسافربری در امیر آباد اعلام کرده که در روز 13 آبان تعطیل باشند، گفت: این موضوع صحت ندارد و آن‌ها در حول و حوش برگزاری مراسم 13 آبان برابر سنوات گذشته به دلیل حجم حضور مردم، خود کسبه در مراسم 13 آبان حضور پیدا می‌کنند. در نتیجه مغازه‌های منطقه خود به خود تعطیل خواهد شد.

رییس پلیس امنیت تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی بر این که ممکن است تجمعات غیرقانونی در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شود و افرادی شعارهای انحرافی سر دهند، گفت: اگر شعار انحرافی خارج از حیطه مراسم داده شود، پلیس برداشت می‌کند که افرادی قصد ایجاد بی‌نظمی در مراسم را دارند، لذا این بی‌نظمی بخشی از ماموریت پلیس است که باید با آن برخورد شود.

وی در رابطه با سوال دیگری مبنی بر حضور سپاه و بسیج برای تامین امنیت روز 13 آبان، تنها به گفتن این که دیگر نیروها آمادگی خودشان را دارند، بسنده کرد.

سردار علیپور درباره استقرار ماموران پلیس در سطح شهر نیز اظهار کرد: پلیس حضوری آشکار در مناطق پیرامونی محل برگزاری 13 آبان به منظور خدمت رسانی و برخورد با افرادی که اقدام به بی‌نظمی‌های احتمالی کنند و قصد انحراف مراسم 13 آبان را داشته باشند، خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا پلیس با افرادی که نمادهای سبز به همراه دارند، برخورد خواهد کرد، با اشاره به این که ماموران پلیس با کسانی که بخواهند مراسم را منحرف کنند، تحت هر شرایطی برخورد می‌کند، افزود: نماد سبز مگر نمادی است که امروز بیرون آمده؟ نماد سبز، یک نماد تاریخی و مذهبی است و گروه و جریانی نباید این نماد را منتصب به خود کند، نباید این طرز تفکر را داشت و این طور بهره‌برداری کرد.

رییس پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: همچنین پلیس در تابعیت نیروی مسلح و فرماندهی معظم کل قواست و هیچ وابستگی به هیچ جناحی ندارد و در طول انقلاب آن را ثابت کرده است، به طوری که ماموران پلیس حتی یک مورد هم تمایلات سیاسی خود را در امورات ماموریتی خود دخالت نداده‌اند و مردم نیز همین انتظار را از پلیس دارند.

رییس پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرد: تفکرات نیروی انتظامی تنها در تابعیت ستاد کل مسلح است که ماموریت‌هایش نیز در همین چارچوب تعریف می‌شود.

کد خبر 94362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز