گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: معاون آموزش و پرورش تهران دلیل افزایش شهریه مدارس غیر‌دولتی را افزایش اجاره بهای مسکن اعلام کرد؛ در حالی که اجاره بهای مسکن در تهران طی 2 سال اخیر کاهش یافته‌است.

مهدی جلالی در این باره به ایسنا گفت: استیجاری بودن مدارس و به تبع آن افزایش سالانه اجاره بهای مدارس از عوامل افزایش شهریه مدارس غیر‌دولتی در سال تحصیلی 89-88 است.

در حالی معاون آموزش و پرورش تهران یکی از عوامل اصلی افزایش شهریه مدارس غیر‌دولتی را افزایش اجاره بهای مسکن بیان می‌کند که بنا بر اعلام مراجع رسمی، اجاره بهای مسکن در یکی دو سال اخیر کاهش داشته‌است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره نرخ اجاره‌بها تاکید کرد: قیمت اجاره‌بها به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده‌است. امروز مالک دنبال مستاجر است.مصطفی قلی خسروی، بیان کرد: از آنجا که اجاره‌بها تابع قیمت ملک است و قیمت ملک کاهش پیدا کرده، اجاره‌بها افزایش نداشته‌است.

وی به واحد مرکزی خبر اعلام کرد: اجاره‌بهای مسکن نیز در تهران با کاهش مواجه خواهد شد زیرا این نرخ از قیمت مسکن تبعیت دارد.از سوی دیگر، وزارت مسکن و شهرسازی نیز اخیرا آمارهایی را اعلام کرده که حاکی از کاهش نرخ اجاره بهاست.

براساس اعلام وزارت مسکن، متوسط اجاره‌ بهای یک متر مربع مسکن در تهران در اوایل سال گذشته 74 هزار و 367 ریال بوده که این رقم در تابستان و در اوج نقل و انتقالات به 72 هزار و 814 ریال رسید.

کد خبر 87862

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز