شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

برخی معتقدند هنر نزد ایرانیان است و بس. شاید به همین دلیل است که این اواخر حتی تولیدکننده‌های کیک‌ نیز به سبک‌های هنری روی آورده‌اند

برای نمونه سبک پست‌امپرسیونیسم، آن هم از نوع ون‌گوگی آن‌‌را می‌توان روی کیک‌های بسته‌بندی شده و تولید آنها دید. انواع رنگ‌های زرد، سبز، آبی و حتی سیاه روی این کیک‌های کپک‌زده به شکلی خودنمایی می‌کند که نقاشی‌های ون‌گوگ پیش آن هیچ است.

دلیل این هنرنمایی‌ها نیز فقط به بسته‌بندی‌های غیرحرفه‌ای آنها باز می‌گردد؛ به طوری که به محض رسیدن رطوبت به این کیک‌ها هنر تولید‌کننده‌های آنها به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

البته کسانی که از این پدیده‌های هنری بهره‌مند می‌شوند یا در همان نگاه نخست حسابی عصبانی می‌شوند یا آن را پس می‌دهند. در عین حال تاریخ، تایید می‌کند که این موضوع در مورد آثار ون‌گوگ نیز مصداق داشته است.

اگر کسانی بخواهند این تشابه‌ها را به فال نیک بگیرند به خودشان مربوط است اما مصرف کننده‌ها که برای سلامتی خود و محتویات جیب‌هاشان ارزش قائل هستند از مسئولان می‌خواهند که جلوی این هنرنمایی‌ها را بگیرند.

دیواری نه چندان دیدنی

می‌گویند سالی چند هزار نفر از سراسر جهان، به دیدن دیوار چین می‌روند. حال آنکه در شهر ما برخلاف تلاش‌های فراوان شهرداری و حتی تعدادی از خود شهروندان، باز هم دیوار‌هایی وجود دارد که نه تنها بازدید‌کننده‌ای جلب آن نمی‌شود بلکه دل هر بیننده‌ای را هم به اصطلاح ریش می‌کند.

این در حالی است که این اواخر، شهروندان به کمک سازمان زیبا‌سازی شهرداری آمده‌اند و برای نمونه با برچیدن وسایل و رخت لباس از بالکن‌ مجتمع‌های مسکونی، به جای آن، گل‌ و گلدان‌های زیبا گذاشته‌اند. بنابراین شهروندان از مسئولان انتظار دارند برای ساماندهی چنین صحنه‌هایی، پیمانکاران را موظف به استفاده از پوشش‌های چشم‌نواز‌تری کنند.

ویزیت در نیمه شب

بدون تردید اغلب پزشکان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها از دانش و تجربه کافی برای درمان بیماران برخوردارند. اما واقعیت این است که همیشه مطب تعدادی از پزشکان که شهرت بیشتری دارند از مطب سایر پزشکان شلوغ‌تر است و همین شلوغی هم به نوعی تبلیغ برای جذب هرچه بیشتر مشتری تبدیل می‌شود.

این در حالی است که در برخی مواقع شلوغی و ازدحام بیماران در مطب پزشکان به جایی می‌رسد که آنها تا ساعاتی پس از نیمه شب هم به ویزیت بیماران اقدام می‌کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اغلب این پزشکان چند ساعتی را در روز به ویزیت بیماران در بیمارستان و انجام اعمال جراحی اختصاص داده‌اند و پس از آن هم راهی مطب شده‌اند تا بیماران را ویزیت کنند.

به همین دلیل انرژی آنها به ویژه در ساعات پس از نیمه شب به شدت کاهش یافته و در برخی موارد با تمرکز کمتری شرح حال بیماران را دریافت می‌کنند. بهتر است پزشکان محترم در این مورد دقت بیشتری داشته باشند تا در زمان اختصاص داده شده به ویزیت بیماران، کوتاهی نشود.

بدون جدول

در سال‌‌های اخیر کار‌های خوبی به منظور جدول‌‌کشی جوی‌های آب در سطح شهر انجام شده است و این اقدام‌ها در بسیاری از نقاط شهر ادامه دارد. این در حالی است که در برخی نقاط شهر هنوز جوی‌های آب، بدون جدول هستند و این نکته انتقال زباله‌ها از سطح خیابان به داخل جوی‌های آب را بیشتر می‌کند.

همچنین در صورت بارندگی هم آب جوی به راحتی در خیابان جاری می‌شود. این در حالی است که در کوچه‌های تنگ و باریک هم پارک کردن خودرو کنار جوی‌های بدون جدول دشوار است و در هر لحظه احتمال سقوط چرخ خودرو داخل جوی آب وجود دارد.

خوب است تا هرچه سریع‌تر در مورد این مشکل اقدام شود تا در آستانه فصل بارندگی‌ها یکی از عوامل پس زدن آب جوی‌ به خیابان از بین برود.

کد خبر 95775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز