چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور هفتم مرداد در نشست خبری با خبرنگاران جزئیات نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری سال 88 را اعلام کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکترعبدالرسول پورعباس گفت: نفرات برتر امسال از شهرها و استانهای مختلف هستند. در گروه ریاضی و فنی  نفر اول از بهشهر، نفر دوم از شیراز، نفر سوم از مشهد، نفر چهارم از اهواز، نفرات پنجم ، ششم و هفتم از اصفهان، نفر هشتم از تهران، نفر نهم از جهرم و نفر دهم از تهران هستند. 

در گروه علوم تجربی نفر اول از بخش جوانرود کرمانشاه، نفر دوم از شیراز، نفر سوم از شمیرانات، نفر چهارم از کرج، نفر پنجم از تبریز ،نفر ششم از یزد، نفر هفتم از کرج، نفر هشتم از تبریز، نفر نهم از شیراز و نفر دهم از یزد هستند.

وی ادامه داد: همچنین در گروه علوم انسانی نفر اول از سمنان، نفر دوم از قم، نفر سوم از تهران، نفر چهارم از شیراز، نفر پنجم از تهران، نفر ششم از زرند، نفر هفتم از یزد، نفر هشتم از تهران، نفر نهم از سمنان و نفر دهم از نور هستند.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 88 تا 10 مرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 88 تا 10 مرداد خبر داد و گفت: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان اعلام می شود.

وی گفت:در واقع 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته اعلام می کنیم که از این تعداد 486 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه هستند.

انتشار پاسخنامه 50 هزار نفر برتر در سه گروه آزمایشی

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار پاسخنامه 50 هزار نفر اول گروه های آزمایشی ریاضی وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی و پاسخنامه های 10 هزار نفر اول گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .

وی خاطرنشان کرد: راهنمای انتخاب رشته مجازی با اصلاحاتی نسبت به سال گذشته یازدهم مرداد ماه فعال می شود و با توجه به نمره علمی و شرایط داوطلب  به هر داوطلب حداکثر 250 رشته بر اساس شانس قبولی پیشنهاد می دهد. علاوه بر این توسط این نرم افزار قدرت تحقیق در رشته ها نیز برای داوطلبان فراهم  است .

از هر دو کنکوری یک نفر پذیرش می شوند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود. این به معنای است که از هر دو نفر بیش از  یک نفر یا 1.1 نفر در کنکور قبول می شوند.
وی گفت :   همه حاضرین در جلسه آزمون که علاقه مند به تحصیل در دوره های غیر انتفاعی و پیام نور هستندمجاز به انتخاب رشته در این دوره ها می شوند

اعلام جزئیات نفرات برتر کنکور تا فردا شب

وی با اشاره به اعلام جزئیات معرفی نفرات برتر کنکور سراسری 88 گفت: در حال حاضر تلاش می کنیم تا وضعیت دقیق نفرات برتر کنکور را تا فردا شب اعلام کنیم.
پورعباس با بیان اینکه امسال سئوالات کنکور بر مبنای کتب درسی و به صورت کاملاً مفهومی تهیه شده بود، گفت: توزیع نفرات برتر در سطح کشور این موضوع را ثابت می کند.

کنکور امسال تکمیل ظرفیت ندارد

پورعباس گفت: امسال به هیچ وجه تکمیل ظرفیت نداریم و اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به رشته ها و دانشگاههای جدید همزمان با انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با توجه به آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

آغاز انتخاب رشته قطعی کنکور از 14 مرداد

 پور عباس در خاتمه زمان انتخاب رشته قطعی را 14 یا 15 مرداد اعلام کرد و گفت: 14 یا 15 مردادماه انتخاب رشته قطعی برای داوطلبان قابل دسترسی می شود و داوطلبان حق انتخاب 100 کد رشته محل قطعی را دارند.

وی به داوطلبان توصیه کرد تا زمانی که از انتخابهای خود اطمینان حاصل نکرده اند فرم 100 تایی انتخاب رشته را تکمیل نکنند که در صورت تکمیل این فرم و دریافت کد دیگر قادر نخواهند بود نسبت به تغییر یا اصلاح انتخاب رشته اقدام کنند.

کد خبر 86566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز