چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: انتخاب رشته مجازشدگان کنکور 88 از 15مرداد آغاز و تا روز یکشنبه 18 مرداد ادامه دارد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و همچنین مراکز پستی در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. داوطلبان برای ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.Sanjesh.org و دریافت فرم انتخاب رشته باید مشخصات کارت اعتباری ثبت‌نام، مشخصات فردی و یا شماره پرونده و کد رهگیری را وارد کنند.

معاون سازمان سنجش کشور در این مورد گفت: مجاز شدگان درصورت شرکت در 2یا 3 گروه آزمایشی، تنها یک فرم انتخاب رشته با حق انتخاب100 کد رشته محل را در اختیار دارند.

دکتر توکلی خاطر نشان کرد: پس از اتمام انتخاب رشته هیچ فرصتی برای تغییر و یا اصلاح در فرم انتخاب رشته به داوطلبان ارائه نمی‌شود، بنابراین داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: دریافت این رسید به منزله پایان انتخاب رشته است و پس از گرفتن رسید 15 رقمی داوطلب نمی‌تواند تغییر یا تصحیحی را در انتخاب رشته انجام دهد.

توکلی همچنین با بیان اینکه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری نیز برای داوطلبان 5 گروه آزمایشی کنکورفعال شده است، بیان کرد: 996 هزار نفر در کنکور88 مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد486 هزار نفر در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

تکمیل ظرفیت ندارد

همچنین دکتر توکلی با تاکید بر اینکه امسال برای کنکور به هیچ وجه تکمیل ظرفیت اعلام نمی‌شود، خاطر نشان کرد: امسال همزمان با انتخاب رشته یک اصلاحیه در اختیار داوطلبان قرار گرفت که در آن رشته محل‌ها یا دانشگاه‌ها و یا مؤسسات آموزش عالی که جدیدا تاسیس و ایجاد شده‌اند اعلام شده است؛ در واقع این اصلاحیه جایگزین تکمیل ظرفیت است.

وی با بیان اینکه داوطلب بایدبرای انتخاب رشته ضوابط را اجرا کند، اذعان کرد: در این راستا 3 دفترچه راهنما طراحی شده که یک دفترچه حاوی شرایط و ضوابط گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی و دفترچه دوم حاوی شرایط و ضوابط گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی و سومین دفترچه شرایط و ضوابط گروه آزمایشی انسانی و داوطلبان گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی است که این دفترچه‌ها علاوه بر اینکه همزمان روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است برای اطلاع بیشتر داوطلبان و به‌منظور استفاده بیشتر منتشر و از روز شنبه 10 مرداد ماه تا روز یکشنبه 18 مرداد ماه از طریق باجه مرکزی پستی هر شهرستان و در شهرستان‌های بزرگ از طریق مناطق پستی آنها در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار داده می‌شود.

امتیاز برای انتخاب‌کنندگان رشته‌های بومی

وی با اشاره به پذیرش بومی در کنکور88، گفت:‌ در این دفترچه‌ها توضیح کامل در این رابطه داده شده است، بر این اساس از آنجایی که برخی از رشته‌ها بومی استانی، بومی ناحیه‌ای، بومی قطبی و برخی از رشته‌ها نیز کشوری است در اصل داوطلبان اگر رشته یا رشته‌هایی را از استان بومی، ناحیه بومی و یا قطب بومی خود انتخاب کنند، می‌توانند از امتیازات داده شده که در دفترچه راهنما درج شده استفاده کنند.

دکتر توکلی در توصیه به مجازشدگان کنکور، تاکید کرد: مجازشدگان با توجه به مسائل معیشتی و غیره انتخاب رشته کنند چراکه تغییر رشته و انتقال تقریبا ممنوع است، بنابراین به‌ترتیب تقدم علاقه و با توجه به اطلاعات کسب شده انتخاب رشته کنند.

وی با بیان اینکه اولویت کدرشته‌های انتخابی به منزله قبولی یا عدم‌قبولی داوطلب نخواهد بود، بیان کرد: اگر قرار باشد داوطلب در بین100 کد رشته انتخابی خود فقط در یک کد رشته انتخابی قبول شود مهم نیست که در اولویت و انتخاب چندم آن رشته و محل را انتخاب کند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه ما در گزینش دانشجو 2روش متمرکز و نیمه متمرکز داریم، عنوان کرد: داوطلبانی که در هر گروه آزمایشی مجاز می‌شوند، می‌توانند از میان کد رشته محل‌های نیمه متمرکز و براساس ضوابط انتخاب رشته داشته باشند.

کد خبر 87150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز