معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان مجاز باید پس از انتخاب رشته اینترنتی، پرینت آن را نگه دارند.

ابراهیم خدایی با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور 88 فقط به‌صورت اینترنتی است، افزود: داوطلبان مجاز انتخاب رشته باید تا 18 مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به وارد کردن کد رشته‌های انتخابی براساس تقدم علاقه، اقدام و سپس یک نسخه از کد رشته‌های انتخابی خود را پرینت بگیرند و بعد از کنترل مجدد، کد رشته‌های انتخابی پرینت شده را نزد خود نگه دارند.

وی بیان داشت: با توجه به کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلبان، با درج کلمه «بلی» در هر یک از دوره‌های روزانه و شبانه، نیمه حضوری و مجازی و پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و مراکز تربیت معلم مشخص شده است.

معاون سازمان سنجش ادامه داد: درصورتی که داوطلب در چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌ است، ‌در کارنامه اولیه تمام اطلاعات مربوط به نمرات خام، رتبه‌ها و وضعیت داوطلب از نظر مجاز به انتخاب رشته بودن، به‌صورت جداگانه برای هر یک از گروه‌هایی که شرکت کرده‌اند، تعیین شده است.

وی با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های تحصیلی هر گروه آزمایشی (یا گروه‌های آزمایشی) که در آن مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند حداکثر 2 کد رشته نیمه متمرکز را انتخاب کنند، گفت: به همه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند (اعم از اینکه در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده باشند و در یک دوره یا همه دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته شده باشند)، فقط یک فرم انتخاب رشته اینترنتی که حداکثر 100 کد رشته در آن قابل درج است، ارائه می‌شود؛ بنابراین باید تمام کد رشته‌های انتخابی (حداکثر 100 کد رشته)، فقط در این فرم وارد شود.

خدایی اذعان داشت: داوطلبان باید در انتخاب رشته براساس وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن کارنامه اولیه خود اقدام و از انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی و دوره‌هایی که اجازه انتخاب رشته داده نشده، خودداری کنند. بدیهی است که انتخاب رشته از گروه‌های آزمایشی و دوره‌هایی که براساس کارنامه اولیه اجازه انتخاب رشته از آنها به داوطلب داده نشده است، باطل است.

وی تاکید کرد: داوطلبان باید در انتخاب رشته به شرایط و ضوابط مربوط به دوره‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌ها توجه داشته وکد رشته‌هایی را انتخاب کنند که علاوه بر اینکه براساس کارنامه اولیه اجازه انتخاب آنها را دارند، شرایط و ضوابط آن را هم داشته باشند.

کد خبر 87227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز