گروه اجتماعی: با اعلام نتایج اولیه کنکور امسال، داوطلبان از 14‌مرداد‌ماه به‌مدت 3 روز مهلت دارند

تا نسبت به انتخاب 100 کد رشته محل مورد علاقه خود از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه کرد تا قبل از انتخاب رشته قطعی، نسبت به انتخاب رشته مجازی و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کنند.

ابراهیم خدایی از داوطلبان کنکور خواست تا زمانی که از انتخاب‌های خود مطمئن نشده‌اند فرم 100 تایی انتخاب رشته را تکمیل نکنند. زیرا درصورت تکمیل این فرم و دریافت کد، نمی‌توانند تغییر یا اصلاحی انجام دهند.

انتخاب رشته مجازی

انتخاب رشته مجازی کنکور امسال از فردا( 12 مرداد‌ماه) از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود.با ورود داوطلبان به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش، نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی کنکور، 250 کد رشته محل را براساس رتبه داوطلب و شانس قبولی به داوطلبان پیشنهاد می‌کند.

به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش، براساس این نرم‌افزار می‌توان با حدود 95 درصد اطمینان نسبت به اعلام قبولی داوطلبان کنکور 88 قبل از اعلام نتیجه نهایی اظهار نظر کرد.

انتشار پاسخنامه‌های 75 هزار نفر اول

براساس اعلام معاون سازمان سنجش، پاسخنامه‌های 75 هزار نفر اول 3‌گروه آزمایشی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و پاسخنامه‌های 10‌هزار نفر اول 2 گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی امروز منتشر می‌شود.

داوطلبان می‌توانند از طریق کارت اعتباری ثبت‌نام و وارد کردن شماره پرونده، نام کاربر، رمز ورود، شماره شناسنامه یا مشخصات فردی و با وارد کردن شماره داوطلبی، نام و نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد برای مشاهده پاسخنامه به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش وارد شوند.

نحوه پاسخگویی به اعتراضات

ابراهیم خدایی، در باره نحوه پاسخگویی به اعتراضات و سؤالات داوطلبان کنکور امسال اظهار داشت: پاسخگویی به‌صورت اینترنتی و تلفنی خواهد بود.

داوطلبان می‌توانند به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org مراجعه کنند و با ورود به سامانه پاسخگویی اینترنتی فرم تجدیدنظر کنکور امسال را تکمیل کرده و با دریافت کد پیگیری، پاسخ سؤال خود را به‌صورت اینترنتی مشاهده کنند.

واحد پاسخگویی تلفنی نیز با شماره تلفن‌های 9- 88923595 آماده پاسخگویی به سؤالات داوطلبان است. نتایج اولیه کنکور سراسری عصر روز جمعه 9 مرداد ماه از سوی سازمان سنجش اعلام شد و براساس آن 996 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

آمار مجازین به تفکیک

همچنین آمار مجازین به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال 1388 به تفکیک جنسیت و گروه آزمایشی اعلام شد.

از تعداد یک میلیون و 227هزار و 957 داوطلب شرکت‌کننده در کنکور امسال 996 هزار و 722 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 486 هزار و 306 داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه هستند.

از تعداد کل مجاز به انتخاب رشته شدگان 620 هزار و 734 داوطلب را دختران و 375 هزار و 988 داوطلب را پسران تشکیل می‌دهند.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور 248 هزار و 54 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، 354 هزار و 151 داوطلب در گروه علوم تجربی و 367هزار و 545 داوطلب در گروه علوم انسانی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. در گروه زبان 93 هزار و 611 داوطلب و در گروه هنر نیز 39 هزار و 952 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

کد خبر 86786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز