سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش با بیان اینکه سئوالات کنکور سراسری 88 به روش مفهومی طراحی شده است امتیازات مثبت و منفی سئوالات کنکور 88 را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر با بیان این خبر گفت: آن دسته از داوطلبانی که منابع امتحانی را مطالعه کرده باشند، می توانند به سئوالات پاسخ دهند.

توکلی افزود: سئوالات آزمون سراسری 88 به روش مفهومی و به منزله این است که آن دسته از داوطلبانی که منابع امتحانی را به دقت مطالعه کرده باشند، می توانند به سئوالات پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه سئوالات کنکور سراسری 88 به روش چهارگزینه‌ای طراحی شده است، گفت: برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و تصادفی یک نمره منفی منظور می شود بنابراین توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سئوالی را اصلا نمی دانند، پاسخ ندهند.

معاون سازمان سنجش آموزش گفت: این آزمون در 394 شهرستان و بخش برگزار و داوطلبان هر یک از گروههای آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی، هنر، زبان و علوم تجربی بر اساس برنامه در یک نیم روز به سئوالات پاسخ می دهند.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی در صبح روز پنجشنبه 4 تیر ماه، آزمون گروه آزمایشی هنر در بعداز ظهر پنجشنبه 4 تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 5 تیرماه، آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه 5 تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در شنبه 6 تیرماه برگزار می‌شود

کد خبر 83669

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز