گروه اجتماعی: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون سراسری سال 88، گفت:

نتایج اولیه کنکور در قالب کارنامه روز شنبه 10 مرداد ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org قرار می‌گیرد

حسین توکلی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته همزمان با اعلام نتایج روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، همچنین داوطلبان هر شهرستان می‌توانند از طریق باجه مرکزی پستی نیز از روز شنبه 10 تا روز شنبه 17 مردادماه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات جدید برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور در سازمان سنجش، اظهار داشت: مهلت انتخاب رشته اینترنتی مجازین کنکور از 13 تا 17 مرداد ماه تعیین شده، البته این زمان طی هفته آینده نهایی خواهد شد.

معاون سازمان سنجش گفت: در دفترچه‌های انتخاب رشته کنکور امسال رشته‌های بومی استانی، بومی ناحیه‌ای و قطبی و رشته‌های کشوری مشخص شده است.وی یادآور شد: انتخاب رشته با  درنظر گرفتن رشته‌های بومی امتیازاتی را برای داوطلبان در بر خواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در رابطه با مجازین انتخاب رشته در کنکور 88 با بیان اینکه بیش از 800 هزار نفر مجاز می‌شوند گفت: 3برابر ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه و شبانه در 10 مرداد ماه به‌عنوان مجازین انتخاب رشته در این دوره‌ها معرفی می‌شوند.

پورعباس در رابطه با تغییرات موجود در کارنامه امسال خاطرنشان کرد: رتبه داوطلب در زیرگروه‌ها ملاک قبولی داوطلب است که وابسته به موقعیت سایر داوطلبان است. ما رتبه در سهمیه و رتبه کل را تفکیک کرده‌ایم و این تغییرات کمک می‌کنند که موقعیت قبولی داوطلب در هر زیر گروه مشخص شود.

وی در رابطه با مجازین انتخاب رشته در کنکور امسال با بیان اینکه امسال 800 تا 900 هزار نفر مجاز می‌شوند اضافه کرد: برای نخستین بار تمامی داوطلبان غیرانتفاعی و پیام نور مجاز می‌شوند.

همچنین 3برابر ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه و شبانه که 106 هزار نفر خواهند بود در مرداد ماه به‌عنوان مجازین انتخاب رشته در این دوره‌ها معرفی می‌شوند.

ابراهیم خدایی، معاون اجرایی سازمان سنجش نیز درباره مندرجات کارنامه داوطلبان آزمون سراسری به مهر گفت: امسال رتبه کشوری داوطلبان کنکور 88 زیر گروه‌های آزمایشی در کارنامه داوطلبان منتشر می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته رتبه سهمیه داوطلبان در کارنامه منتشر می‌شد اما امسال علاوه بر انتشار این رتبه، رتبه‌های کشوری نیز در زیرگروه‌ها برای داوطلبان منتشر می‌شود.

نتایج کاردانی به کارشناسی

همچنین معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کاردانی به کارشناسی سال 88 که آزمون آن در 31 شهرستان کشور برگزار شد به‌صورت کارنامه در اواخر مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای سال 88 نیز افزود: به‌دلیل اینکه انتخاب رشته داوطلبان این آزمون انجام شده است و داوطلبان 20 کد رشته محل تحصیل مورد علاقه خود را با توجه به ضوابط و به‌ترتیب تقدم علاقه در فرم اینترنتی درج کرده‌اند، گزینش نهایی با توجه به نمرات اکتسابی و اولویت کد‌رشته‌های امتحانی انتخاب شده آنها صورت می‌گیرد و فهرست اسامی قبول‌شدگان در شهریورماه اعلام می‌شود.

کد خبر 86095

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز