پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ امسال 400 هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالله جاسبی در نشستی خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری دانشگاه آزاد با بیان اینکه در آزمون های کاردانی پیوسته، رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی امسال یک میلیون داوطلب شرکت کرده‌اند افزود: در رشته‌های مقطع کاردانی پیوسته 100 هزار نفر و در رشته های پزشکی و غیر پزشکی نیز در مجموع 300 هزار دانشجو پذیرش خواهند شد.

وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت پذیرش این دانشگاه پنج درصد است که این افزایش به دلیل ایجاد رشته‌های جدید خواهد بود.

جاسبی گفت:‌ بیشترین گرایش متقاضیان در گروه آزمایشی فنی مهندسی به رشته معماری و عمران ،‌در گروه آزمایشی علوم انسانی به حقوق ، زبان انگلیسی و حسابداری در گروه هنر به رشته ارتباط تصویری و در گروه های پزشکی به دکترای حرفه ای اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آزمون سراسری رشته های غیر پزشکی در روزهای پنجشنبه و جمعه، یازدهم و دوازدهم تیر در 209 حوزه سراسر کشور و 5 حوزه در کشورهای امارات، قطر، کویت، ژاپن و قرقیزستان برگزار می شود.

وی گفت: مسن‌ترین داوطلب شرکت در آزمون غیر پزشکی خانم و آقایی 74 ساله و جوان‌ترین نیز پسری 9 ساله است.

جاسبی افزود: نسبت داوطلبان زن و مرد در آزمون غیر پزشکی 59 درصد مرد و 41 درصد زن، در آزمون پزشکی 27 درصد مرد و73 درصد زن است که پیش‌بینی می‌شود با احتساب شرکت‌کنندگان در آزمون کاردانی نسبت زن و مرد شرکت کننده در آزمون‌های دانشگاه آزاد به صورت مساوی بین زنان و مردان باشد.

کد خبر 84723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز