گروه اقتصادی: بخش خصوصی برای خرید سهم 80 درصدی خود از بخش نفت در صورت اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باید 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش همشهری کمال دانشیار رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی با اعلام این مطلب افزود: این بخش در سالهای آینده به حدود 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه نیز نیاز دارد و این نیز باری است که دولت و بودجه‌های دولتی نمی‌تواند تحمل کند و باید بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی با سرمایه‌گذاری به این اهداف کمک کند.

وی پیش بینی کرد در 10 سال آینده در مجموع  200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت ،گاز ، پتروشیمی، اکتشاف و استخراج صنعت نفت انجام شود. به گفته وی اگر درآمد 50 میلیارد دلاری ایران از صادرات نفت را  70 میلیارد دلار  نیز در نظر بگیریم باز هم نمی‌توان با این ارقام نسبت به تأمین سرمایه‌های لازم اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد این سرمایه‌گذاری باید عملی شود و راه آن رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی است و تا وقتی که این موانع شناسایی نشوند نمی‌توان شاهد حضور بخش خصوصی بود.دانشیار از اهتمام مجلس به این مسئله خبرداد و هدف ارائه و بررسی طرح رفع موانع سرمایه‌گذاری را  به همین منظور اعلام کرد.

کد خبر 7839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز