گروه اقتصادی: ‌ قرارداد طرح بهبود تولید بنزین در پالایشگاه تهران و افزایش تولید از 8 میلیون لیتر در روز به ده میلیون لیتر دیروز در تهران به امضاء رسید.

به گزارش همشهری ارزش این قرارداد 112 میلیارد تومان است  که در مدت یک سال و نیم به پایان خواهد رسید. با اجرای این طرح  ظرفیت پالایش نفت خام پالایشگاه تهران 18 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

‌این قراداد میان شرکت پالایش نفت تهران و شرکت مهندسین مشاور چگالش امضا شد .در مراحل اجرای این قرارداد مهندسی بنیادی توسط  یک شرکت مهندسی فرانسوی ‌ انجام می شود، که شامل طراحی تفصیلی ، ‌تأمین تجهیزات ، ‌احداث ، نصب و کمک در راه اندازی طرح است.

علاوه براین یک شرکت بوسنیایی نیز که 34 درصد سهام آن به شرکت فرانسوی تکنیپ تعلق دارد، به همراه یک شرکت ایرانی ، ‌با پیمانکار اصلی در امور مهندسی همکاری می‌کنند.
  محمد رضا نعمت زاده مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دیروز تأکید کرد تازمانی‌که قیمت بنزین و فرآورده های نفتی درکشورکمتراز قیمت واقعی است هیچ تو صیه و تبلیغاتی برای ترغیب مصرف کننده به مصرف بهینه موثر نخواهد بود.
به گزارش همشهری نعمت زاده در پاسخ به برخی گزارش ها در مورد ورشکسته شدن پیمانکار کارت هوشمند سوخت گفت: ‌این پیمانکار از نظر مالی  مشکل دارد اما با تمهیدات انجام شده بخش اعظمی از کار پیش رفته است و تا قبل از پایان سال  طرح کارت هوشمند نهایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد با پایان طرح کارت هوشمند درصورت تصویب دولت و مجلس می توان سهمیه‌بندی بنزین را آغاز کرد .
وی همچنین با اشاره به شرکت شش کنسرسیوم داخلی و خارجی در مناقصه احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس( یکی از سه پالایشگاه که با مشارکت بخش خصوصی در کشور احداث می‌شود )گفت:‌ پیشنهادات مالی شرکت کنندگان در منافصه احداث پالایشگاه 360 هزار بشکه ای میعانات گازی بندرعباس امروز بررسی می شود .

کد خبر 7845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز