چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از دستیابی به اجماع در بین اعضا برای کاهش تولید این سازمان به میزان یک میلیون بشکه در روز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لاگوس، ادموند داکورو، وزیر نفت نیجریه و رئیس اوپک روز چهارشنبه 19 مهر ماه ضمن بیان این مطلب افزود که کاهش تولید اوپک از همین ماه عملی خواهد شد.
 
وی افزود اصل کاهش دادن تولید، کاملا پذیرفته شده است و میزان تقسیم این کاهش بین اعضا احتمالا تا چهارشنبه شب مشخص خواهد شد.

داکورو گفت تاثیرات این کاهش تولید را در ماه آینده می توان مشاهده کرد.

میزان کاهش تولید نفت ایران

یک مقام وزارت نفت ایران گفت اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصمیم بگیرد برای حمایت از قیمت ها، تولیدش را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد، ایران نیز تولیدش را ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد، جواد یارجانی، رئیس امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ایران روز چهارشنبه گفت: "اگر تمامی اعضای اوپک با پیشنهاد کاهش یک میلیون بشکه در روز تولید موافقت کنند، ایران نیز تولیدش را ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد."
 
یارجانی از رایزنی هایی بین اعضای اوپک و ادموند داکورو، رئیس اوپک، خبر داد و گفت داکورو مشغول رایزنی با وزیران نفت سازمان است تا برای مقابله با کاهش بهای نفت، به اتفاق آرا تصمیمی گرفته شود.

کد خبر 5746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز