چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: در پی تصمیم اوپک برای تثبیت سقف تولید خود به میزان 28 میلیون بشکه در روز،قیمت نفت خام دیروز نیز به رغم برخی نوسانات به کاهش خود ادامه داد و حدود 64 دلار معامله می‌شود.

دیروز به رغم افزایش اندک قیمت نفت  با توجه به تحولات پیش رو دست اندر کاران بازار نفت براین باورند که کاهش قیمت ها ادامه می‌یابد.

به گزارش همشهری به دلیل پیش بینی کاهش تقاضای نفت در سال جاری و افزایش ذخایر نفتی در آمریکا و همچنین چشم انداز حل و فصل پرونده هسته ای ایران اغلب صاحب نظران بازار براین عقیده اند که روند قیمت  درروزهای پیش رو  با ثبات ولی روبه کاهش خواهد بود .

در حالیکه وزیری همانه وزیر نفت کشورمان در حاشیه همایش دو روزه  اوپک در وین که با حضور  مسئولان و دست اندر کاران صنعت نفت جهان برپا شده است در مورد کاهش قیمت نفت به کمتر از 60 دلار  ابراز نگرانی کرده است دیروز کلود ماندیل این مسئله را اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد حتی در صورت کاهش  قیمت به 60 دلار در هر بشکه کسی حاضر به کاهش تولید نفت نیست.

در پی اجلاس اوپک اعضای این سازمان نسبت به ادامه کاهش قیمت نفت ابراز نگرانی کرده و برخی نیز از تصمیم اوپک در تثبیت تولید انتقاد کرده بودند.

دیروز قیمت هربشکه نفت خام سبک آمریکا  برای تحویل در ماه آینده میلادی دربازار نیویورک با 42 سنت افزایش بیشتر از 64 دلار داد و ستد شد .

کد خبر 4071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز