نخستین کنفرانس بورس بین المللی نفت ایران بهمن ماه امسال با حضور صاحب نظران و کارشناسان بورس برگزار می شود.

به گزارش شانا، هدف از تشکیل این کنفرانس تبیین چشم انداز بورس نفت، بررسی تهدیدها و فرصت های پیش روی بورس نفت، آشنا کردن مخاطبان با کارکردها و برنامه های بورس نفت و کمک به تصمیم گیران و مجریان مرتبط با زمینه بورس است.

در این کنفرانس چهار محور اصلی «بررسی تعیین جایگاه بورس نفت، نقش بورس نفت ایران در ارتقای بنیه اقتصادی، امنیت ملی و سیاسی کشور، چالش های بورس نفت ایران و مدیریت بورس نفت کشور» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در تببین موضوع «بررسی تعیین جایگاه بورس نفت» چهار موضوع «تحلیل جایگاه بورس نفت در منطقه خاورمیانه و بازار بین المللی نفت، بررسی جایگاه بین المللی نفت در سند چشم انداز، تاثیر متقابل بورس نفت در جایگاه ایران در اوپک و بررسی تطبیقی بورس نفت و سایر بورس های بین المللی نفت» ارزیابی می شود.

بر پایه این گزارش، در بررسی موضوع «نقش بورس نفت ایران در ارتقای بنیه اقتصادی، امنیت ملی و سیاسی کشور» موضوع های «تاثیرهای تاسیس بورس نفت ایران در معاملات نفت در منطقه، همکاری های منطقه ای و توسعه بورس نفت و سهامداران، روش ها و مکانیزم های توسعه و گسترش بورس بین المللی نفت » مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

«چالش های بورس بین المللی نفت ایران» از دیگر مباحث مورد بررسی در کنفرانس بورس نفت ایران است که در این خصوص سه موضوع «تالار معاملات بورس یا بورس بین المللی نفت خاورمیانه، ابعاد حقوقی و قانونی بورس نفت و بررسی تجارب، توانمندی ها و نقاط ضعف سایر بورس های نفت منطقه» مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین در بررسی موضوع «مدیریت بورس بین المللی نفت ایران» به سه موضوع «شفافیت اطلاعاتی و توسعه بورس نفت ایران، بررسی ابزارهای معاملاتی نفت و راهکارهای توسعه رقابت در بورس نفت ایران» پرداخته می شود.

اولین کنفرانس بین المللی نفت ایران با همت موسسه پژوهشگران علم و فناوری شریف هفته دوم بهمن ماه امسال برگزار می شود.

کد خبر 5121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز