همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ورود سرمایه‌گذاران خارجی فضای اقتصاد کشور را رقابتی می‌کند.

به گزارش شانا، مهندس محمدرضا باهنر صبح روز شنبه پنجم خرداد در همایش نقش ایران در امنیت و همکاری‌های اقتصادی، با اشاره به تصویب قانون جلب سرمایه‌گذاری خارجی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۸۲ گفت:این قانون یکی از مترقی‌ترین قوانین جذب سرمایه‌گذاری خارجی در جهان است.

وی با اشاره به این‌که مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار مستحکم و به آسانی قابل تغییر نیست، تصریح کرد:انتظار می‌رود در آینده مشکلات فراروی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مرتفع و فضای رقابتی‌تری در اقتصاد کشور فراهم شود.

باهنر ضمن استقبال از ورود سرمایه‌های خارجی به ایران اذعان داشت: جمعیت جوان، منابع عظیم طبیعی و عزم نظام بر جذب مشارکت‌های خارجی، انگیزه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و معادن فراهم می‌آورند.

نایب رئیس مجلی شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر این موضوع، خاطر نشان کرد:با این ابلاغیه، توانستیم برای اولین بار به حوزه‌های بزرگ و مادر اقتصاد ایران همچون صنایع پائین دستی نفت، گاز و نیز مخابرات، هواپیمایی و حمل و نقل دریایی وارد شویم.

وی با بیان این که در این صورت دولت حق فعالیت‌های جدید شامل موارد صدر اصل ۴۴ را ندارد گفت: این کار از بزرگ‌تر شدن دولت جلوگیری می‌کند.

کد خبر 22940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز