همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نگرانی‌ها و مشکلات دنیای اسلام را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر ضرورت تحکیم مناسبات کشورهای اسلامی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور بعد از ظهر پنجشنبه (4 مهر) به وقت محلی در دیدار اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، با بیان این که مناسبات جهانی به هم خورده است تصریح کرد: باید به سرعت برای منسجم شدن کشورهای جهان اسلام برنامه ریزی کنیم و این مساله می‌تواند برای دنیا مثبت باشد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به فشارهای قدرتهای زورگو به خاطر موضوع هسته‌‌ای تاکید کرد: دشمنان قادر نیستند به ما ضرری برسانند؛ البته ممکن است تحریم‌های یکجانبه‌ خود را ادامه دهند اما برای پیشرفت ایران مانعی محسوب نمی‌شود و مهم نیست.

احسان اوغلو نیز در این دیدار اظهار داشت: اگر ملت‌های جهان اسلام با یکدیگر متحد نشوند در آینده با مشکلات فراوانی رو به رو خواهند شد.

وی ضمن حمایت از حق مسلم هسته‌‌ای جمهوری اسلامی ایران برخورد با موضوع هسته‌‌ای کشورمان را از استانداردهای دوگانه در مناسبات جهانی دانست و گفت: من از اقدامات دوگانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برخورد با موضوع هسته‌‌ای ایران تعجب می‌کنم.

کد خبر 64331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز