همشهری آنلاین: ابراهیم جعفری، نخست وزیر سابق عراق، که به تهران سفر کرده است با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این دیدار رئیس جمهور با بیان اینکه اشغالگران قصد داشتند ملت عراق را به حدی ذلیل کنند که مردم منطقه جرأت نکنند حتی به فکر صیانت از عزت و شرافت خود باشند، تاکید کرد: ملت عراق این شرایط سخت را پشت سر گذاشت و با مقاومت و ایستادگی آنان، اشغالگران ناکام ماندند.

دکتر محمود احمدی نژاد با اشاره به اوضاع منطقه و جهان اسلام خاطر نشان کرد: شرایط در منطقه و در دنیا به سرعت به نفع آرمان‌های ملت‌هایمان در حال تغییر است و این یک فرصت استثنایی است تا آرمان و حقیقت نجات بخش بشریت را به جهانیان معرفی کنیم و مراقب باشیم دشمنان جامعه بشری را مجدداً در مسیر اشتباه قرار ندهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و سیاسی آمریکا در حال انهدام است، گفت: اوضاع آمریکا به مراتب ضعیف‌تر از آن چیزی است که رسانه‌ها نشان می‌دهند و البته بزرگترین شکست آنها در حوزه تئوری و آشکار شدن بطلان اندیشه مادی و لیبرال دموکراسی بوده است.

در این دیدار ابراهیم جعفری، نخست وزیر سابق و رئیس حزب الدعوه عراق نیز در سخنانی با تشریح اوضاع داخلی کشورش، مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق را شرافتمندانه دانست و گفت: ایران همواره در این سالها یاری گر مردم عراق بوده است .

وی همچنین به تظاهرات چند روز اخیر عراقی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مردم عراق برای اولین بار با تظاهرات میلیونی نظر خود را علیه توافقنامه امنیتی آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کردند.

نخست وزیر سابق عراق در ادامه با بیان اینکه ایالات متحده در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد، تصریح کرد: آمریکا به لحاظ سیاسی هیمنه خود را از دست داده و دیگر اروپا، روسیه و حتی کشورهای منطقه نیز اهمیتی برای آن قائل نیستند.

جعفری افزود: به لحاظ اقتصادی هم آمریکا در بسیاری از نقاط جهان اعتبار خود را از دست داده است و هر روز وضعیت آن بدتر می‌شود

کد خبر 66281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز