سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس عراق هدف از سفر خود به ایران را رایزنی با مقامات کشورمان درباره موضوعات دوجانبه و توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا عنوان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود مشهدانی پس از ورود به تهران [رئیس مجلس نمایندگان عراق وارد تهران شد] در جمع خبرنگاران گفت: ‌بدون شک این رفت و آمدها و دیدارها میان مسئولان دو کشور برای منافع عراق و منطقه مفید خواهد بود.

وی افزود: در این سفر با مسئولان جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مسائل مهم دوجانبه درباره توافقنامه امنیتی واشنگتن - بغداد گفتگو خواهیم کرد و نظر آنان را درباره این توافقنامه جویا خواهیم شد.

رئیس مجلس نمایندگان عراق همچنین گفت:‌ دولت عراق براساس قانون مسئول مستقیم مذاکرات درباره توافقنامه امنیتی با واشنگتن و به نتیجه رسیدن آن است.

مشهدانی با اشاره به روند این مذاکرات و طی شدن مراحل آن به ترتیب در هیئت وزیران، مجلس نمایندگان و شورای ریاست جمهوری عراق گفت:‌ در صورتی که این توافقنامه با طی کردن این مراحل مصوب شود معتبر و قابل اجرا خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان عراق در عین حال تاکید کرد: چنانچه در هر یک از این مراحل امضای توافقنامه امنیتی واشنگتن - بغداد با مخالفت هایی همراه شود به معنای انجام نشدن آن و بازگشت مذاکرات به نقطه صفر است.

کد خبر 65178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز