همشهری آنلاین: رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار خواستار تمرکز کلیه فعالان اقتصادی بر تنظیم، تصویب و اجرای مناسب برنامه پنجم توسعه بر اساس سیاست‌های کلی تنظیم شد و گفت: شاخص‌هایی که در سیاست‌های کلی برنامه پنجم لحاظ شده می‌تواند موجب تحول شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: با حرکت در مسیر چشم‌انداز و سیاست‌های اصل 44 می‌توانیم گام‌های بزرگی برای ایران اسلامی برداریم در صورتی که حرکت‌ها در حوزه اجرا با تدبیر لازم و همه جانبه‌گرایی همراه باشد.

وی مدیریت علمی در اداره بنگاه‌های اقتصادی را با اهمیت عنوان کرد و گفت: فاصله بخش خصوصی با دولتی در این زمینه قابل توجه است و باید به سمتی حرکت کنیم که به طور واقعی شاهد خصوصی‌سازی و آزادسازی در کشور باشیم.

وی هدف از خصوصی‌سازی را استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و مادی عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر و فضای لازم برای فعالیت بخش خصوصی در کاهش تورم و بیکاری که دو معضل اساسی کشور است، می‌تواند بسیار مفید باشد.

هاشمی رفسنجانی همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن با مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه‌های تدوین و نظارت بر اجرای سیاست‌ها را مفید ارزیابی کرد و خواستار آن شد.

در ابتدای این دیدار آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران در سخنانی سندچشم‌انداز بیست ساله و قانون اجرایی اصل 44 را زمینه‌ساز تحول در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: توجه به الزامات مورد نیاز برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور می‌تواند موفقیت‌ آن را تضمین کند.

وی تغییر شکل فضای کسب و کار در کشور و اعتماد به بخش خصوصی را از الزامات مهم تحول اقتصادی در کشور بیان کرد و افزود: تغییر نگرش‌ها و حذف قوانین دست و پاگیر برای فعالیت‌های اقتصادی از دیگر مسائلی است که باید توجه لازم به آن صورت پذیرد.

همچنین میرمحمد صادقی و خلیلی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران هر کدام به اختصار مطالبی را در مورد اوضاع فعلی اقتصاد کشور بیان کردند.

کد خبر 62436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز