همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتلای فرهنگی را از پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سیاستهای تحمیلی در بخش فرهنگ جوابگو نیست

به گزارش مهر، آیت‌الله  اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای فرهنگی، ستاد اقامه نماز و مسئولان و کارشناسان دفاتر فرهنگ اسلامی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسائل فرهنگی جامعه را باید جدی تلقی کنیم. بیشتر مشکلاتی که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم نتیجه افراط و تفریط در عرصه فرهنگ در زمانهای مختلف است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به رشد ارتباطات و وسایل ارتباطی نوین گفت: کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند از طریق کارهای فراقانونی یا سلیقه‌ای غیرشرعی جامعه را به سوی راه صحیح رهنمون شوند در اشتباهند .

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پسوند اسلامی در انتهای نام دانشگاه آزاد تاکیدی بر نقش و جایگاه دین اسلام در این دانشگاه است.

وی افزود: موفقیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات مختلف قرآن، نماز و نهج‌البلاغه نشانه‌ای از موفقیت بخش فرهنگ در این دانشگاه است. راه صحیح این است که با تقویت ایمان انسانها و قانع‌ کردن آنها و به‌ ویژه جوانان پایه فرهنگ را محکم و استوار کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را از واحدهای موفق این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمی در دنیا بی‌نظیر است و از لحاظ کیفی نیز گامهای مناسبی برداشته شده که به مرور نتایج خود را نشان خواهد داد.

در ابتدای این دیدار محمدزاده معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره تجارب ده ساله این معاونت در طراحی فعالیتها و مشارکت‌بخشی دانشجویان، قائل شدن نقش محوری در کارهای فرهنگی برای دانشجویان و لزوم پویایی و خلاقیت و نوگرایی در اجرای کارهای فرهنگی سخنانی را بیان کرد.

 هاشم‌زاده هریسی عضو هیئت علمی این دانشگاه نیز مطالبی را به اختصار درباره وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد.

کد خبر 65901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز