اکبر هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشگاهیان کشور از ضعف مدیریت در کشور انتقاد کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مشهد سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشرکرد، گفت: اینگونه که کشور دارد اداره می‌شود، نمی‌توانیم راضی باشیم که مسلمانان خوبی هستیم و یا الگوی جهانی شویم، تعارف که نداریم، کشوری با این سرمایه عظیم نباید در زمستان دچار قطع گاز و در تابستان دچار قطع برق شود و مردم ساعت‌ها وقت خود را در پمپ بنزین‌ها بگذرانند، در حالی که ما صاحب این راه هستیم، بدیهی است که این مسائل و مشکلات به ضعف مدیریت برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در مسئله سیاست خارجی نیز همین گونه است و در مسائل فرهنگی نیز همین است، شعار زیاد داده می‌شود، ولی در عمل ضد‌فرهنگ عمل می‌شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: شاخص‌ها مشخص است و مهم‌ترین شاخص سیاست که نقشه راه و الگو است و باید محور کارها قرار گیرد، سند چشم‌انداز است.

وی ادامه داد: تا کی می‌خواهیم بهره‌وری و نیروی انسانی را به کار بگیریم و دائم از جیب خودمان بخوریم، در حالی که روزی اندوخته‌های جیبمان تمام خواهد شد و برای نسل آینده چیزی باقی نمی‌ماند، در نتیجه شما دانشگاهیان باید روی این مسئله کار کنید و برای تدوین برنامه پنجم توسعه کشور افکار خود را منتقل کنید.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: درخصوص مسائل سیاسی، با توجه به اینکه انتخابات بزرگ‌ترین عرصه سیاسی کشور است، شما اعضای جامعه اسلامی دانشگاه‌ها در این عرصه بسیار مهم، باید محافظه کاری را کنار بگذارید، چرا که برای افراد آگاه و دانشمندی چون شما ملاحظه کاری و محافظه کاری جایی ندارد و باید خود را به یک نقطه روشن وصل کنید.

این چندمین سخنرانی انتقادی هاشمی رفسنجانی از وضع مدیریت در کشور طی چند روز اخیر به شمار می‌رود که در مشهد ابراز شده است.

کد خبر 60684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز