همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکریم وتجلیل ازمقام شهید آیت الله قدوسی،گفت که شهیدان، انقلابیون و مبارزینی همچون قدوسی با فداکاری،جانفشانی و ایثار جان ومال خود در راه دستیابی به انقلاب،رژیم منحوس پهلوی را کنارگذاشته و بجای آن نظام اسلامی را با محوریت ولایت فقیه بنیان گذاشتند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که چهارشنبه 13 شهریور درمراسم بیست و هفتمین سالگشت شهادت آیت الله قدوسی در مسجد قبای تهران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: آنان به سلطه جهنمی استکبار بویژه آمریکای جهانخوار در ایران پایان دادند و رابطه با مظلومان تاریخ و جهان اسلام را برقرار نمودند تا جائیکه سفارت اسرائیل را برچیده و بجای آن سفارت فلسطین را در ایران بنا کردند و دیگر ثمره فداکاری و ایثار آنان این است که امروز بجای صدای عیاشان رژیم پهلوی صدای قرآن همه جا بلند است.

وی تاکید کرد: اگر نسل جوان امروز ایران، از این جانفشانی ها و ایثارهای تاریخ سازان انقلاب اسلامی مطلع شود، بهتر قدردانی می کند و درک خواهد کرد، نظام اسلامی که در ایران برقرار شده و همه چیز اسلامی شده ،به آسانی بدست نیامده است.

رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: نباید اجازه داد این افتخارات با خودخواهی ها و یکه تازی‌ها پایمال شود. کسانی که این کار را انجام می دهند به حقیقت ظلم بزرگی انجام می دهند و باید پاسخگو باشند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: همین مسجد قبا گواه خوبی است که چه بر سر انقلابیون، مراجع ، عالمان و نیروهای مجاهد و مردم مظلوم آمد و ما نباید امروز خیلی آسان منافع انقلاب را فدای بعضی از خودخواهی ها کنیم که این شایسته انقلاب و کشور نیست.
وی، صحنه جهاد و مبارزه را طولانی و مستمر خواند و گفت که درمقابل دشمنان ملت ایران که با امام و مجاهدان راه انقلاب دشمنی کردند، بهترین راه قدردانی از تلاش ها و مجاهدت‌ها، زنده نگه داشتن یاد نیروهای بزرگ و مقدس انقلاب است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: نمی توانیم محصول تلاش و شهادت مجاهدان و مبارزان انقلاب را نادیده بگیریم و امیدوارم این وظیفه شناسی ، حق شناسی و شکر نعمت انقلاب در ما زنده بماند.

هاشمی رفسنجانی، بهترین راه قدردانی از شهدا و دوستانی که برای این انقلاب ایثار و فداکاری کردند را ادامه راه آنان دانست و گفت که مردم بویژه جوانان ما باید بدانند برکسانی که در راه انقلاب مجاهدت کردند، به زندان افتادند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شهادت را برگزیدند، چه گذشته است.

رییس مجلس خبرگان، شیهد قدوسی را شخصیتی ارزشمند و خدمتگزاری برای اسلام و انقلاب دانست که عمرش را در راه اعتلای انقلاب صرف کرد و افزود: شرکت در مراسم بزرگداشت این شخصیت که کار و نظمش بسیار شناخته شده، یک افتخار است.

وی به تلاش های شهید قدوسی برای نظم بخشیدن به پذیرش طلاب و روند تحصیلی آنان و تاسیس مدرسیه علمیه حقانی اشاره کرد و گفت: افرادی در این مدرسه پرورش یافتند که امروز مسوولیت های مهم کشوری را برعهده دارند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود با ذکر خاطراتی از مبارزات دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، تاکید کرد که شهید آیت الله قدوسی بدون شک از پیشگامان نهضت مبارزه با رژیم پهلوی بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اقدامات وحشیانه و رعب انگیز رژیم سفاک پهلوی بعداز 15خرداد اشاره کرد و گفت که شاگردان امام برای ایجاد شرایط جدید یک تشکل اسلامی را در حوزه بنا نهادند زیرا دریافتند که بدون تشکیلات و سازمان و برنامه ریزی منظم نمی توان در مسیر مبارزه با یک رژیم مورد حمایت شرق و غرب گام برداشت.

وی اظهار داشت: یک پوششی به نام جامعه مدرسین برای اصلاح حوزه را با کمک یازده نفر از دوستان از جمله حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، آیت الله قدوسی، آیت الله مشکینی و آیت الله ربانی شیرازی تشکیل دادیم که به ظاهر برای رفع نابسامانی ها حوزه و نظم بخشیدن به ساختارو درس ها و کنترل ورود و خروج به حوزه بود اما عملا بنیانش برای تشکیلاتی بود جهت تاسیس حکومت اسلامی و رسیدن به اهداف مبارزاتی حضرت امام در غیاب ایشان که در زندان بودند.

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت:آیت الله قدوسی مسوول اطلاعات این مجموعه شد و تا سال 45 کارهای بزرگی انجام شد اما ساواک اساسنامه تشکیلات را از یکی از افراد بدست آورد و تشکل لو رفت و تعدادی از گروه بازداشت شدند. آیت الله قدوسی نیز مدتی بعد بازداشت شد و سایر افراد متواری شدند.

هاشمی رفسنجانی افزود:آیت الله خامنه ای را که آن موقع درمشهد بودند و هنوز از موضوع مطلع نبودند در تهران دیدم و موضوع را به اطلاع ایشان رساندم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آیت الله قدوسی از متقدمین نظم دهنده به حوزه علمیه قم با استفاده از تجارب قبل از انقلاب خود مسئولیت دادگاه های انقلاب را که یکی از سخت ترین و خطرناک ترین مسئولیت ها بود برعهده گرفت و به نظم درآوردن وضعیت قضایی و دادگاه های کشور موجب خشم منافقین کوردل شد و در نهایت ایشان به موجب دشمنی این گروهک ها به شهادت رسید.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره فرزند بزرگ شهید آیت الله قدوسی، گفت که این خانواده شهید پرور شهید دیگری را در جنگ به امت حزب الله تقدیم کرد، شهید محمد حسن قدوسی دانشجوی بسیار موفق دانشگاه مشهد، از پیشتازان شرکت در جنگ تحمیلی بود که در هویزه به شهادت رسید و جنازه ایشان نیزهرگز پیدا نشد.

هاشمی رفسنجانی،خاطرنشان کرد: شهید آیت الله قدوسی داماد خانواده علامه طباطبایی بود که حاصل پیوند این دو خانواده، بوجود آمدن نسلی با برکت برای انقلاب و حوزه بود و ما امروز از آن بهره می بریم و تاکنون اقدامات آنان در بسیاری از امورعلمی و فلسفی ماندگار و راه گشا بوده است.

در این مراسم علاوه برخانواده شهید قدوسی و خانواده های معظم شهدا جمعی از مقامات لشکری و کشوری از جمله کروبی، یونسی، ‌رازینی، ‌شمخانی، کمالی، دری نجف آبادی، دعایی،‌پورمحمدی،‌نیازی و برخی قضات عالی دادگاه ها حضور داشتند.

کد خبر 62484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز