همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد که تحزب به عنوان نیاز امروز جهان، در کشور ما نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب استان گیلان رشد تحزب را عاملی برای رشد آگاهی جامعه دانست و افزود: نظام اسلامی از نخستین سال‌های پس از پیروزی به احزاب توجه کرده و الان نیز احزاب باید با تحلیل‌های خود مردم را به حضور بیشتر در انتخابات درست به عنوان مولفه اصلی دموکراسی ترغیب نمایند.

رئیس مجلس خبرگان، حضور مردم را ساده‌ترین و درست‌ترین روش برای تقویت نظام در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی دانست و ادامه داد: نباید بگذاریم قدر و منزلت نظام در نگاه بین‌المللی تنزل یابد.

وی در ادامه‌ این دیدار با تحلیل حوادث عراق و افغانستان و نتایج حضور آمریکا در منطقه گفت: به لطف خداوند همه‌ تهدیدات، فرصتی برای تقویت جایگاه انقلاب شده و در ادامه نیز می‌توانیم با اتکای به مردم و مدیریت بحران‌ها، در سطح منطقه و حتی جهان نقش‌آفرینی کنیم.

هاشمی رفسنجانی با تشریح برخی مسایل داخلی و ابراز نگرانی از مشکلاتی که در سطح جامعه به وجود آمده، گفت: وظیفه همه به عنوان مسئولان نظام اسلامی تلاش برای رفع نارضایتی‌های مردم و گسترش رفاه اجتماعی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضایت مردم را اصلی مهم برای اسلام و نظام مبتنی ر احکام آن دانست و گفت: احزاب می‌توانند با میدان‌داری درست باعث رشد حضور مردم در صحنه‌های مختلف باشند که نشانه‌ای از ارتباط عمیق آنان با نظام است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه دیدار با اشاره به توانایی‌ها و استعدادهای مردم استان گیلان و سابقه‌ ساکنانش در طول تاریخ گفت: استعداد، تمدن و نجابت گیلانی‌ها برای همه روشن است.

در آغاز این دیدار چند تن از اعضای شورا، ضمن ارایه‌ گزارشی از اوضاع استان گیلان، به بیان دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و دیدگاه‌های خویش درخصوص مسایل مختلف پرداختند.

کد خبر 65571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز