همشهری آنلاین: رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در پایان چهارمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه دیگر اعضای مجلس خبرگان رهبری با نثار تاج گل و قرائت فاتحه نسبت به معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنین با حضور بر مزار مطهر شهیدان رجایی و باهنر و شهید مظلوم دکتر بهشتی و دیگر شهدای فاجعه هفتم تیر و هشتم شهریور یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.[گرامیداشت شهدای هشتم شهریور]

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری همچنین به شهدای گرا‌ن‌قدر هشت سال دفاع مقدس نیز ادای احترام کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ادای احترام خبرگان رهبری به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان به ابعاد وجودی امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: بسیار جالب توجه است که شخصیتی عالم و مرجعی در این سطح این گونه بتواند در مدتی کوتاه و بدون تلفاتی جدی، نظام را صد و هشتاد درجه عوض کند و اینها همه به ابعاد وجودی شخصیت والای حضرت امام بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: چگونه جامعه‌ای که نمادش شاه بود به جامعه‌ای تبدیل شد که همه هستی اش اسلام است و چگونه امام از این نظام لائیک عبور کرد و به نظامی اسلامی رسید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام مطمئن و بدون هیچ دغدغه‌ای فکر می کردند، تصمیم می‌گرفتند و اداره می کردند گفت: امروز هم سند واقعی انقلاب، امام و رفتار و گفتار ایشان است که همه ما باید به آن توجه کنیم، به ویژه ما خبرگان که بیش از دیگران وظیفه داریم در این راه و مسیر انتخاب و استمرار شرایط رهبری حرکت کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین یاد و خاطره مرحوم سیداحمد خمینی یادگار امام راحل را گرامی داشت و گفت: حاج احمد آقا هم در حیات و هم در ممات امام رسالت خود را در انتقال پیام امام به خوبی انجام داد.

پس از سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در سخنانی گفت:‌ بی تردید وظیفه همه ما پاسداری از آن چیزی است که امام برای جامعه باقی گذاشته اند و این نه تنها ادای دین به پدر انقلاب اسلامی است بلکه وظیفه ای الهی و تاریخی به شمار می رود.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) کار بزرگ امام را بازگرداندن آزادی و استقلال به جامعه دانست و گفت:‌ در طول تاریخ خیلی از افراد بودند که آزادی و استقلال را می‌خواستند، اما مردم سه خواسته تاریخی خود را همراه امام دیدند، یعنی پیروی از خدا و معنویت، تاکید بر آزادی و استکبارستیزی و داشتن استقلال هویت.

کد خبر 61828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز